Avatar billede purezombie Nybegynder
09. juni 2008 - 10:22 Der er 3 kommentarer

Forskel mellem paging og segmentering (maskinarkitektur)

Jeg er lige nu i gang med at forberede til eksamen, og håber nogle kender til et svar indenfor maskinarkitektur området.

Synes det er yderst kompliceret, hvor der er svært finde et direkte svar.

Håber nogle måske har nogle links der kan forklare paging/segmentering, eller forklare forskellen.

Takker på forhånd
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2008 - 11:01 #1
Forskellen:

Paging: Hardwaren deler programmet op i sider, som flyttes mellem disk og RAM efter behov. Programmøren skal ikke foretage sig noget.

Segmentering: Programmet opdeles i logiske segmenter, med nummer/navn, som hardwaren derefter kan flytte rundt på. Dvs. programmøren, eller compileren, skal foretage sig noget.

Og så kan det kombineres.
Avatar billede purezombie Nybegynder
09. juni 2008 - 13:22 #2
Hey erikjacobsen.

Har du noget læsestof der kan uddybe det lidt mere, da jeg ikke helt præsis er sikkert på det fra den korte info :).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2008 - 14:12 #3
Det er den korte version du har fået ;)  Jeg kender ikke noget online - men jeg har ca. en meter med bøger om operativsystemer på hylden.