Avatar billede arnemunch Nybegynder
08. juni 2008 - 14:53 Der er 1 kommentar

Form submit med method="post" til en extern URL

Jeg har brug for at kunne udføre en form submit med method="post" til en URL hos ePay, for at kunne overføre data til validering af kortinformationer. Problemet er, at ASP.NET, af uransaglige årsager, ikke tillader at poste til andre sider, end den hvor form ligger på. Så vist jeg kan finde ud af, kan man godt skrive en anden URL i action, men den bliver bare ignoreret.

Jeg har fundet et kodeeksempel på nettet, der omgår denne begrænsning. Problemet er bare, at det forudsætter anvendelse af JavaScript (hvilket jeg ikke må anvende i dette projekt).

Jeg skal måske lige tilføje, at det ikke er nok bare at poste data til den externe URL, kontrollen skal samtidigt overgives til denne. Denne viser ikke noget til brugeren, men sender kontrollen tilbage til en anden side på mit site, når den har valideret oplysningerne mod PBS - også via post.
Avatar billede arnemunch Nybegynder
13. juni 2008 - 10:22 #1
Jeg har nu fundet ud af, at heller ikke den JavaScript baserede løsning kan bruges. Kreditkortoplysninger *skal* nemlig sendes direkte fra kundens browser til ePay's aythentication kode, hvorfor løsningen *ikke* må indebære, at oplysningerne kommer en tur omkring min egen server først.

Jeg bliver derfor nødt til at skrue en løsning sammen, hvor der ikke indgår nogen elementer, som indeholder runat=server - altså en 100% html baseret formular.

Jeg afblæser derfor denne forespørgsel.