Avatar billede hf Nybegynder
20. juni 2001 - 21:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Password beskyttet PowerBook

Jeg har arvet en PowerBook 100. Når den startes fra den interne HDD kommer en dialogboks frem lige efter den glade Mac: \"Enter Password ... Reward if returned; Return to: ...\" Hvordan nulstiller jeg maskinen, så den ikke spørger om password ved opstart? Jeg kan starte maskinen fra en startdiskette uden problemer og kan dermed få adgang til at ændre/slette filer på harddisken.
Avatar billede sukos Juniormester
20. juni 2001 - 21:26 #1
Måske ved at fjerne strømmen (batteriet) og sætte det i igen?
Avatar billede mcphreak Nybegynder
22. juni 2001 - 17:34 #2
Hmm, du skal fjerne den indstillingsfil, som ligger fra powerbook\'s interne passwordbeskyttelse. Ellers er det en 3. parts passwordbeskyttlese / udvidelse. Hvilke udvidelser er der installeret? Hare du tjekket det?
Avatar billede hf Nybegynder
25. juni 2001 - 08:18 #3
Jeg fandt selv en løsning i mellemtiden. PB\'en var udstyret med CPU kontrolpanel fra Connectix som bl.a. giver mulighed for password beskyttelse. Jeg fjernede CPU\'s preferencer og så var jeg igang. Jeg fandt også et par technotes på www.apple.com om emnet. De skriver imidlertid, at løsningen er enten at formatteren HDD\'en eller tage maskinen med kvittering med til en aut. Apple forhanfler.