Avatar billede tosa Nybegynder
31. maj 2008 - 01:07 Der er 1 løsning

sort skærm med grå vandret linje på primær skærm

Hej,

Jeg har et ret irriterende problem.
Det er opstået i forbindelse med at jeg har fået ny skærm (jeg gik fra en VGA til en LG L227W DVI skærm).

Jeg bruger min computer som en slags mediecenter, og har derfor både TV og monitor tilsluttet (mit grafikkort har 2 DVI udgange, hvor TV'et får input via DVI->HDMI kabel).

Problemet består i, at når jeg afspiller en video-sekvens af anden slags end DVD (som jeg bruger en anden medie-afspiller til) i min medieafspiller, bliver min monitor sort med en grå vandret stribe i midten efter lidt tid, mens mit TV stadig viser video-sekvensen i fuldskærm (som den er sat til). Tiden der går fra jeg starter video sekvensen til monitoren går i sort varierer fra gang til gang. Men jeg er altid nødt til at genstarte computeren for at få normalt signal på skærmen igen - det er ikke nok at afslutte medieafspilleren.

Min monitor som er sat til at være den primære skærm - TV og monitor er sat til clone i min grafikkortopsætning.

i nogle enkelte tilfælde er skærmen i stedet for at blive sort med grå stribe, blevet hvidlig (med en del underlige pixeleringer) i stedet. Jeg har endda oplevet, at "miste" billedet ved at gå ind i "adjust video color settings" i Nvidia control panel.

Jeg havde ikke dette problem med min gamle VGA monitor (hvor jeg så ikke kunne køre clone, men dualview - som jeg så ikke kan køre nu med 2 DVI/digitale skærme tilsluttet).

hvad kan/skal jeg gøre?
Avatar billede tosa Nybegynder
01. juni 2008 - 01:41 #1
Hmmm, nu synes problemet at være løst. JEg har opdateret Skærmdrivers til de nyeste mulige, og fortemanager (et program til kontrol af skærmen) til den nyeste version, og vist nok ikke andet.