Avatar billede jambazz Nybegynder
30. maj 2008 - 09:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Administrativ installation af ODBC System-DSN med SQLServer login

Jeg bakser med et program der forud for installationen kræver at der findes et ODBC System-DSN med SQL Server login, der jo udover brugernavn indeholder et password.

Det kan jeg simpelthen ikke greje hvordan jeg scripter, eller på anden måde løser. Det skal installeres på 200 pcer, så det er surt selv at skulle ud på alle dem :-)

Jeg er meget habil inde for vbscripts.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2008 - 09:38 #1
det er heldigvis ikke så svært, du skal skrive det ind i registry. Her et script: http://www.enterpriseitplanet.com/resources/scripts_win/article.php/3089341
Avatar billede jambazz Nybegynder
30. maj 2008 - 10:13 #2
Hej Jape44, desværre har det script ikke en løsning på password problematikken, når man benytter SQL server authentication i stedet for Windows Auth, så skal passwordet skrives ind i DSN og det er mit problem..
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2008 - 12:18 #3
nej det behøver du ikke, password bliver ikke skrevet i registry, den ligger i databasen. så du opretter bare en DNS uden password og det script eller app skal så selv have passwordet - eller er jeg helt galt på den :-) i ODBC administratoren bliver du bedt om et password pga. den checker om der er forbindelse, men den gemmer det ikke.
Avatar billede jambazz Nybegynder
11. november 2008 - 15:38 #4
Løsningen blev at lave en .msi fil vha et installer værktøj som opretter ODBC forbindelsen.