Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 15:06 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke printe inde fra Internet Explorer 7

Jeg har fået en mærkelig fejl, jeg kan ikke længere udskrive inde fra Internet Explorer 7. Hvis jeg f.eks. står på en eller anden hjemmeside og ønsker at printe den ud, sker der ingenting udover at printer symbolet vises i proceslinien i højre side af skærmen forneden. Men jeg kan ikke åbne dette printerikon og det forsvinder af sig selv uden at udskriften bliver lavet. Meget mystisk, er der mon en eller anden der kan hjælpe? Håber jeg!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 15:33 #1
Kan du printe ud, hvis du starter IE som administrator?
Avatar billede nva Praktikant
29. maj 2008 - 15:36 #2
Er det den rigtige printer, der står som default printer?
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 15:47 #4
thesheriff>>ja, meget mystisk, kan godt hvis jeg kører programmet som administrator. Hvad er dog det for noget???
nva>>Ja, det er den rigtige printer som er default printer.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 15:54 #5
Prøv at gå i Stifinder og find flg. mappe:

C:\Users\dit_brugernavn\AppData\Local\Temp

H-klik på mappen og vælg Egenskaber.

Under fanebladet Sikkerhed vælger du rediger.

Vælg din egen bruger og sæt flueben ud for Fuld kontrol
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 16:16 #6
Mit brugernavn har fuld kontrol når jeg kigger, men der er 2 stks. ukendt konto der mangler rettighederne fuld kontrol og redigering. Og det er på mappen Temp. Nogen forslag?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 16:22 #7
Der skulle da helst ikke være ukendte konti på din PC :)

Bruger du Klassifikationsfilter i IE?
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 16:25 #8
Jeg ved ikke hvad klassifikationsfiler er; nej det er lidt mystisk med de to konti (Ukendt), jeg ved ikke hvad det er og jeg kan ikke se dem i Kontrolpanel|Brugerkonti så hvad det er ved jeg ikke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 16:27 #9
I IE Funktioner->Internetindstillinger->Fanebladet Indhold
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 16:29 #10
Under klassifikationsfiler er det kun knappen Aktiver som der kan klikkes på. Og skjoldet vises også på knappen men jeg har ikke klikket på aktiver.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 16:32 #11
Det er fint nok.

Tror jeg er ved at løbe tør for gode idéer. Men har dog gemt det bedste til sidst: Skift til Firefox :)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 16:36 #12
Jeg troede ellers lige vi havde fat i noget, men jeg kan jo blot køre programmet som administrator, så kan den udskrive. Du får tak for hjælpen, det var jo en hjælp. Hvis du kommer i tanke om mere så vil jeg gerne have det at vide. Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent nogle flere dage, hvem ved, måske er der andre der får ideer.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 16:38 #13
God idé :)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
29. maj 2008 - 22:41 #14
Jeg har fundet ud af at hvis jeg slår Beskyttet tilstand fra i Internet Explorer, så kan jeg printe. Der er noget der tyder på at det er AVG 8.0 der er problemet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 06:21 #15
Ja det glemte jeg.

Men det er ikke AVG, men derimod selve IE der forårsager problemet.

Har desværre endnu ikke fundet en rigtig løsning.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
30. maj 2008 - 07:35 #16
OK, hvis du kommer på en vil jeg gerne vide det!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 07:38 #17
Ditto :)
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 08:08 #18
Det med at slå beskyttet tilstand fra stod jo også i mit link ;)

"When I turn the Protected Mode off, I can print."
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
30. maj 2008 - 08:18 #19
Ja ok sorry :) men er det ikke lidt farligt at slå beskyttet tilstand fra?
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 08:20 #20
Som du selv er inde på, så skyldes det nok AVG's nye version 8 - du burde kunne printe, hvis du afinstallerer AVG og bruger fx. Avast istedet - om ikke andet, så indtil AVG får fixet deres program.
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 08:32 #21
At skifte til Firefox svarer til at køre med beskyttet tilstand slået fra, men det gør alle os med XP jo alligevel hele tiden ;)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
30. maj 2008 - 08:32 #22
Ja ok, men hvis jeg kører Internet Explorer som Administrator kan jeg printe. Er AVG ikke den bedste af de gratis antivirus programmer (det synes jeg at jeg har set et eller andet sted)?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 08:38 #23
Jeg tror ikke på, at det er AVG der er problemet, da jeg har oplevet det før - også med Avast.

Jeg bruger selv Avast, da jeg synes det fungere bedre med Vista. Men ved ikke om det rent faktisk er bedre end AVG 8.0.
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 08:54 #24
Avast vinder faktisk ofte over AVG i diverse tests, så det burde være det bedste - personligt bruger jeg AVG, men det er mest dovenskab, fordi jeg ikke har haft nogen problemer med det.
Mht. til 'thesheriff's kommentar, så får man masser af hits vedr. AVG's nye version og problemet med at printe fra IE7 og Vista, så det ser i hvert fald ud til at være problemet - og enten løser folk det ved at kører som Administrator, med beskyttet tilstand slået fra eller ved at bruge et andet antivirus-program.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 10:28 #25
Det er da værd at prøve at skifte, som nva skriver :)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
30. maj 2008 - 10:44 #26
Ja, ok, jeg skal lige sove lidt på det :) tak for jeres svar!
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
30. maj 2008 - 10:50 #27
Jeg er nu godt tilfreds med AVG ellers, så jeg er lidt doven som nva også er, så jeg ved ikke rigtig om jeg skifter.
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2008 - 10:53 #28
Det er jo op til dig selv - du har jo printproblemet ;)
Avatar billede nva Praktikant
02. juni 2008 - 10:33 #29
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge inputtet.
Avatar billede visnieg6 Nybegynder
08. juli 2008 - 23:41 #30
Prøv at tjekke din BIOS og se om LPT1 er enabled.

Jeg har ved en 3-4 lejligheder oplevet at et website har invaderet min BIOS og disabled LPT1.