Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2008 - 10:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Upgradér fra IIS 6.0 til 7.0 ?

Hey alle..

Jeg er ved at flytte min side over på en anden server. "Udviklingsserveren" som jeg har brugt er IIS 7.0 og serveren som jeg er ved at sætte op kører IIS 6.0..

Nu opstår der nogle problemer med visningen af siden, jeg tror at det er når den prøver at sorterer (order by..) med SQL at fejlen kommer..

Derfor leder jeg efter en eller anden liste med forskelle på IIS 6.0 og IIS 7.0 ?.. Hvis sådan én findes?

og er det muligt at opgradére sin 6.0 server til 7.0 ?.. det er win2003..
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2008 - 14:43 #1
Jeg mener at IIS version er hårdt bundet til Windows version.

Win2000 - IIS 5.0
WinXP - IIS 5.1
Win2003 - IIS 6.0
WinVista - IIS 7.0
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2008 - 15:06 #2
Ja men det er sært for der er nogle enkelte sider som vises meget forskelligt hvis man ser dem på henholdsvist 6.0 og 7.0...

Og det sker når man prøver at sorterer med SQL? hvis der er nogen der har set til lignende?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2008 - 16:39 #3
Er du sikker på at det er IIS ??

Lyder mere som en manglende ORDER BY i SQL der giver data i tilfældig rækkefølge.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2008 - 17:42 #4
jamen er det ikke IIS som fortolker SQL'en også?..
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2008 - 22:56 #5
Nej.

SQL'en bliver sendt videre til SQLServer.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2008 - 16:07 #6
nu kører det på en mySQL server så dvs. at det er MySQL serveren som fortolker SQL'en?..
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2008 - 16:09 #7
Men det er mærkeligt for MySQL versionen er den samme som på udviklingscomputeren hvor det virker..
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2008 - 16:40 #8
Jeg er helt lost i den her :S .. det er for sært!

Nu virker det perfekt hvis man får den vist i firefox! men i IE virker det ikke..

Hvis SQL-strengen hedder:
Select * from videogalleri WHERE Aktiv = 'JA' AND Overskrift like '%d%' OR Nogleord like '%d%' Order by Visninger desc LIMIT 0,10

VIRKER DET...

Hvis SQL-strengen hedder:
Select * from videogalleri WHERE Aktiv = 'JA' AND Overskrift like '%%' OR Nogleord like '%%' Order by Visninger desc LIMIT 0,10

VIRKER DET IKKE?..

Den eneste forskel er at der søges på "d" i den som virker ?.. jeg forstår det ikke :S..
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2008 - 13:55 #9
Lukker