Avatar billede Mik2000 Professor
28. maj 2008 - 02:30 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Refresh rate 62 hertz

En af mine venner har en bærbr med en skærm der kan gå op på 1920x1200 og det virker fint.

Men den kører 62 hertz i refresh rate (uanset opløsning) og der kan ikke vælges andet på listen

Den er fundet som en Generic PnP (plug n play) monitor.
Den har et Nvidia GeForce 8700M GT i

Kan den på nogen måde sættes op?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 06:30 #1
Hvad skulle idéen være i at sætte den op?

Fladskærme kører altid med en opdateringsfrekvens på 60Hz (ved så ikke lige hvorfor der står 62).
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 07:56 #2
60 eller 75Hz kører de. Jeg har set en del, der starter op på 62Hz, de fleste dog på 58Hz, de giver et menget uldent billede, jeg har bare retter på Hertz, og de har kørt igen.
  Prøv evt. at slet grafikkort og skærm i enhedshånstering, genstart of lad systemet indstallere igen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 08:02 #3
Der er mig bekendt ingen fladskærme på 75Hz?
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:04 #4
Såhh, alle dem vi har, kan køre 75Hz
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:05 #5
Den jeg kører på nu, kører 75Hz og kan justeres fra 59 til 75Hz
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 09:10 #6
Tror vi taler forbi hinanden :)

Ja det korrekt, at man kan få skærme, som acceptere op til 75MHz _på indgangen_!

Men herfra bliver signalet så behandlet internt i skærmen inden det sendes til panelet. Og denne opdateres altid med 60Hz.

Problemet kan så være, at den interne behandling kan gå ud over kvaliteten, hvorfor der aldrig er nogen grund til at sende et signal fra gfx til skærm på andet end 60Hz.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:37 #7
Jeg skriver Hertz og ikke Megahertz, samt den interne refress, de "gamle" var næsten altid 60Hz.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:41 #8
Opdateringhastigheden på mine skærme er 75Hertz, tjek din egen thesheriff.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 09:41 #9
Ja, det var en slåfejl - mente self Hz :)

Og du tager fejl. Det er rent salgsgas fra producenternes side.

Men en dag bliver standarden nok på 120Hz, men det er ikke noget jeg er bekendt med endnu.

Læs evt. denne udmærkede artikel:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1147176677
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 09:42 #10
Min står naturligvis til 60Hz, da jeg ønsker max kvalitet af billedet :)
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:43 #11
Gå i indstillinger for skærm - avanceret - skærm, sæt skærmens opdateringshastighed der, sæt flueben i: skjul tilstande, som ikke vises korrekt på denne skærm.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 09:44 #12
Læs nu artiklen og du vil se, at jeg har ret :)
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:54 #13
Jeg ved ikke, hvornår den artikel er fra, men den holder ikke stik nu til dags, bare det sidste år, er der sket en rivende udvikling, de nye gode grafikkort klarer også over 400fsb, desuden kan det på mange af Hz indstillinger på skærmen ses forskel blot med øjnene, til daglig brug er alt dette her ren volapyk, da er 60Hz fint nok.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 09:57 #14
Hvis du tør, så opret en profil på flatpanels.dk og opret emnet.

Så vil du finde ud af, at du tager grueligt fejl - der er intet sket med den interne opdatering :)
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:58 #15
Desuden er jeg udmærket klar over forskellen på LCD og CRT skærme, er udlært i Philips K70 i 1979. Rettels K70 var svendeprøven.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:58 #16
mik2000->> Hvis du i egenskaber for skærm, ændrer til 60Hz, kører den igen som før.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 10:02 #17
thesheriff->>Sæt refress på din egen til f.eks 58 eller 62Hz, så skal du se forskellen.
  Jeg smutter af denne tråd, har andet, at bruge min tid på, ellers blivet jo ved det "gamle" bortset fra brugernavnet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 10:06 #18
Sørgeligt, at du ikke tør tage en diskussion, som en voksen.

Og drop det der dobbeltbrugerpjat.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 10:27 #19
Jeg er vist mere voksen, end du måske nogensinde bliver, så derfor stiger jeg også af her. Spørger har intet ud af to, der fylder hele tråden. Men vær bare rolig om 6 og max. 10 år, er jeg ikke til mere, så har du hele herligheden for dig selv.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 10:28 #20
Det lyder da sørgeligt. Håber ikke du fejler noget alvorligt?
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 10:30 #21
Bortset fra alderen og noget canser, har jeg det fint, men synes dog livet er for kort til mange lange diskutioner.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 10:45 #22
Det gør mig ondt. Forfærdelig sygdom :(

Diskussion eller ej, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at du har meget større erfaring end jeg. Men ikke altid ret ;)
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 10:56 #23
Helt OK, jeg behøver ikke altid have ret, ligesom hjemme hos lillemor (bare jeg får fred)-(var ment i sjov) der findes jo rigtig mange ting, hvor flere kan have ret, selv med forskellige svar.
Avatar billede Mik2000 Professor
28. maj 2008 - 18:46 #24
Hehe det var noget af en omgang I kom ud i her LOL

Grunden til han vil skifte er at nogle baggrund på nettet med striber nærmest blinker

Han kan ikke sætte kryds i vis alle tilstande. Det er bare gråt så det ikke kan vælges.

Så kan man på nogle måde skifte så det bliver højere?
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 19:14 #25
Avatar billede Mik2000 Professor
28. maj 2008 - 20:37 #26
???
Avatar billede Mik2000 Professor
04. juni 2008 - 23:06 #27
Anybody????
Avatar billede peet-49 Novice
05. juni 2008 - 07:31 #28
Gå i enhedshåndtering og fjer skærm og skærmkort, genstart og lad systemet indstallere driver igen, opsæt skærm igen og se, om ikke det lykkes, det var også en mulighed, at hente en ny driver til skærmkortet.
Avatar billede Mik2000 Professor
01. august 2008 - 01:20 #29
Ser ikke ud til det er muligt da den så fejler med ny og der ingen forskel er ved det andet.
Må hellere lukke nu