Avatar billede hyha Nybegynder
27. maj 2008 - 00:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVI til Laptop TFT (konvertering, samt standart)

Hejsa.

Jeg har fået fingrene i et TFT LCD skærm fra en laptop, som jeg gerne ville bruge som skærm sekundær monitor. Havde regnet med det var noget DVI lignende standart, men har svært ved at gennemskue hvad der er for noget det kører.
Derfor:
  Mangler en eller anden form for konverter fra DVI'en i min laptop, som på den anden side kan kobles til denne TFT. Findes dette? (Google og jeg er ikke lige venner omkring at finde en løsning på dette.)

Jeg har et nogenlunde datablad for skærmen her:
http://www.agpartsworldwide.com/lcd_specs/B150XG02.pdf
Avatar billede thov Forsker
28. maj 2008 - 02:08 #1
Glem det... Især med de priser fladskærme efterhånden er nede i.
Desuden mangler inverteren som skal få back-light til at lyse - den er ganske vist ikke så dyr, men at finde den rigtige...
Se her hvordan inverteren ser ud: http://www.laptoprepair.co.uk/how-to-repair-backlight-inverter.htm
Avatar billede hyha Nybegynder
28. maj 2008 - 11:44 #2
Ja, jeg har fundet lidt om det siden. Og har godt fået en fornemmelse af det.
Jeg har så dog inverteren, og har faktisk også fundet nogle DVI --> LVDS konvertere, til nogenlunde det hvide ud af øjenene. Og fylder for meget til det jeg har brug for.
Avatar billede thov Forsker
28. maj 2008 - 12:25 #3
Ja, når en bærbar computer går død, er det surt, at man bare ikke kan bruge displayet fra den...
Avatar billede hyha Nybegynder
14. april 2010 - 17:40 #4
Lukker tråden