Avatar billede bgo Nybegynder
23. maj 2008 - 12:00 Der er 1 løsning

Tilføje items til combobox fra en form til en anden

En lille dum ting der driller (vb.net newbie) :)

Jeg har to forms, Form1 og Form4. Jeg læser fint nok data fra variable og elementer fra Form1 i Form4. Men nu skal jeg tilføje et item til en combobox der er på Form4, og det skal gøres fra Form1, og samtidig skal jeg opdatere en variable i Form4 fra Form1 (den ER public). Dét kan jeg ikke få til at virke.

I Form1 har jeg bl.a. stående

Form4.ComboBox1.Items.Add(sporgsmal_question(sporgsmal_question.Length() - 1))

og jeg har forsøgt også at tilføje hhv.

Form4.ComboBox1.Update()

og

Form4.ComboBox1.Refresh()

for at prøve at tvinge den til at opdatere. Men jeg kan se på den variable jeg også forsøger at opdatere at intet faktisk bliver opdateret i Form4.

Hvad er det jeg ikke har tænkt på/kendskab til for at få det til at virke?
Avatar billede bgo Nybegynder
23. maj 2008 - 14:30 #1
Og jeg fandt svaret selv :D Det kunne måske være en idé at teste med den trigger for opdateringen man er igang med, istedet for den trigger hvor det man vil teste ikke er aktiveret i *lol*

Så jeg havde lavet opdateringerne på en klik-på-knap event, men testede med en trykker-på-return-i-indtastnings-feltet-event *tager sig til hovedet*

Så jeg lukker spørgsmålet ;)