Avatar billede dl Nybegynder
19. maj 2008 - 21:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Import, export af data, samt script

Jeg sidder og skal have lavet noget database værk på en MS SQL, dette er en express udgave. Og det hostings firma som køre denne database, forskriver ikke noget om, et administrationsværktøj.

Ligeom man til mySQL har adgang til det igemmen  phpmyadmin. Findes der så ikke noget til MS SQL.

Og i så fald. Hvordan får jeg så lavet en script som oprette og fjerner alle tabeller. Samt export af alle data i mine tabler.

Håber i forstår mit spørgsmål, og min problem stilling.

Alt dette kan vil beskrives som: administration.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. maj 2008 - 01:09 #1
Du kan evt. bruge SQL Server Management Studio Express

Hent den her: http://msdn.microsoft.com/en-us/express/bb410792.aspx
Avatar billede dl Nybegynder
20. maj 2008 - 08:11 #2
ja, det ved jeg :)

MEn kan ikke finde nogle export og import af data funjktioner i express udgaven.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. maj 2008 - 12:23 #3
Det er korrekt, men mon ikke man kan løse det på anden vis.
Skal du have importeret eller eksporteret data og hvor ligger det data ifht. hosting?
Avatar billede dl Nybegynder
20. maj 2008 - 22:44 #4
Dette kommer til at ligge i en MS SQL. Og det er højst sandsynligt på hosting ud af huset.
Avatar billede dl Nybegynder
20. maj 2008 - 22:45 #5
På et tidspunkt, hvis det bliver relevalt, vil det blive flyttet in house.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. maj 2008 - 01:51 #6
Nåh nu blev jeg da lidt klogere.. Microsoft har lavet et toolkit til Express :)

http://download.microsoft.com/download/2/b/5/2b5e5d37-9b17-423d-bc8f-b11ecd4195b4/ReadmeSQLEXP2005Toolkit.htm

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=E8AD606A-0960-4EFD-8BD7-B21370C7BE2B&displaylang=en

Det kan du importere og eksporterer vil jeg næsten formode. Du får ihvertfald i Business Intelligence Studio med, så mon ikke man kan lave en SSIS pakke.

Det er værd at kigge på :)
Avatar billede dl Nybegynder
21. maj 2008 - 08:28 #7
øhh. joo :)  Så er vi to som er blevet lidt klogere.
Jeg ser lige på den når jeg får tid til det.
Avatar billede dl Nybegynder
21. maj 2008 - 22:21 #8
Jeg kan ikke installere noget af det, da det ser ud til at være installeret, i den mangement express jeg har lagt på.
Avatar billede dl Nybegynder
25. maj 2008 - 17:08 #9
Jeg har snakket med en system administrator. Og han sige at der IKKE er de muligheder i express versionen.

dog kan man kode sig ud af det.

Derfor lukker jeg dette sp. da ingen har kunne give mig dette svar.
Dog en tak for alle de andre svar. de var gode og lære rige.

er der nogle som er uenig?
Avatar billede dl Nybegynder
28. maj 2008 - 13:17 #10
ikke, så bliver det lukket.