Avatar billede charley78 Novice
16. maj 2008 - 15:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

koder der ændres (af sig selv?) i Dreamweaver!

Det sker i forbindelse med at siden endnu ikke er færdig, og der bliver rettet andre ting på den.

Er det muligt at koder ind imellem ændrer sig.. sådan helt udenfor 'aftale'? Jeg oplever ind imellem at der sker sære ting, fx at footer-linksene her http://www.yes-yes.dk/TabitaWulff/ der er både krak.dk og email, at et browservindue åbner sig med emailsenadresse i adressefeltet, før et postprogram endelig åbner..

Er her nogen der kender til det og kan give en forklaring, så det kan undgåes?
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2008 - 17:48 #1
<ole>

Alt fungerer helt som det skal  ;o)

Du har jo et link, som ligger i et div med en onclick handler. Når du klikker på linket, vil dette klik naturligvis også udløse onclick handleren.

Lav det som to links i stedet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede charley78 Novice
23. maj 2008 - 18:03 #2
ja, men det er mærkeligt. Jeg buger dreamweaver, da jeg ikke er stiv i at skrive koderne, sådan bare... Og jeg 'får ikke lov' til at lave et link separat til krak.dk på navn og adrese, programmet tager partout hele linien, hvilket jo er lidt ærgeligt.
OG en anden lileærgelig ting er at der ikke er nogen lille linkhånd til at indikere at der er link(s).
Ideelt set skulle der være en lille hånd, der aktiveres over de to omtale steder.
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 18:05 #3
Linkhånden kan sættes med style="cursor:pointer"
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2008 - 22:20 #4
Tjahhh ... når jeg paster din kode ind i DW, har jeg absolut ingen problemer med at oprette et link  =)
Avatar billede charley78 Novice
25. maj 2008 - 14:46 #5
hvis jeg trykker på "email" i footeren i IE, så åbner både krak.dk og outlook med email-adressen!?
Det var kun email adressen jeg havde brug for.
Kan man separere funktionerne? (: krak.dk for sig og email for sig)
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 14:50 #6
Hvad er det, du ikke forstår i sætningen: "Lav det som to links i stedet"?
Avatar billede charley78 Novice
25. maj 2008 - 15:05 #7
Hver gang jeg vil lave navn+adresse med link til krak.dk, lægger koderne sig på hele footeren!
Avatar billede charley78 Novice
25. maj 2008 - 15:07 #8
er det fordi man ikke kan lve onclick på tekst?
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 15:30 #9
Nej, det må være fordi, du ikke kan finde ud af at bruge DeamWeaver. Jeg kan ikke se, hvad du gør forkert - og jeg har som sagt ingen problemer med din kode i DW. Når jeg prøver at oprette et link på navn+adresse, _kan_ jeg ikke få det til at lægge sig på hele footeren  =)
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 15:51 #10
Du har to muligheder for at åbne det nye vindue med et link på navn+adresse. Først skal du dog slette din onclick handler på footeren. Derefter kan du:

1) highlight'e navn+adresse i DesignView. Derefter skriver du i 'Link' feltet i dit properties panel:
    http://www.krak.dk/Person/Avanceret/Kort.aspx?Name=&amp;Road=&amp;City=&amp;AreaDropDown=&amp;Phone=3295+6600&amp;BackLink=UGhvbmU9MzI5NSs2NjAw&amp;PersonId=515132

- og vælger '_blank' i 'Target' feltet lige nedenunder. Så opretter du et link, som åbner et nyt alm. browser vindue.

Eller du kan:

2) highlight'e navn+adresse i DesignView. Derefter skriver du i 'Link' feltet i dit properties panel:
    java script:MM_openBrWindow('http://www.krak.dk/Person/Avanceret/Kort.aspx?Name=&amp;Road=&amp;City=&amp;AreaDropDown=&amp;Phone=3295+6600&amp;BackLink=UGhvbmU9MzI5NSs2NjAw&amp;PersonId=515132','KRAK','width=1000,height=900');return false

Så opretter du et link, som åbner et popup vindue uden knapper, m.m.
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 16:22 #11
- du kan også indsætte et span og lægge en handler på det. Du kan highight'e navn+adresse i DesignView. Vælg:
    Insert -> Tag... -> Formatting & Layout -> span

Tryk 'Insert' og dobbeltklik på 'Events' ude til venstre. Vælg 'onClick' og skriv:
    MM_openBrWindow('http://www.krak.dk/Person/Avanceret/Kort.aspx?Name=&amp;Road=&amp;City=&amp;AreaDropDown=&amp;Phone=3295+6600&amp;BackLink=UGhvbmU9MzI5NSs2NjAw&amp;PersonId=515132','KRAK','width=1000,height=900');return false

Tryk 'OK' og derefter 'Close'.
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2008 - 16:25 #12
- eller du kan undlade at lægge onclick handleren på, når du opretter spannet. I stedet kan du bagefter lægge en behavior på spannet  =)
Avatar billede charley78 Novice
27. maj 2008 - 20:42 #13
har ikke haft god tid.. læser og tester oleboles svar snarest muligt!
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 14:17 #14
SÅ.. det fik jeg ikke gjort, men siden fungerer i dag. Så tak for inspirationen, hvad det nu var.
Points til olebole?
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 14:17 #15
og w13?
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2010 - 14:47 #16
No thanks! :)
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 21:09 #17
ok, tak igen!