Avatar billede bonaparte Nybegynder
15. maj 2008 - 20:09 Der er 3 kommentarer

SEO - Java script i forbindelse med "Add This - button

Hejsa:)

Nu har jeg lige lagt javascript ind på mine sider i forbindelse med, at jeg har tilføjet en Add this knappe. (www.TorbenRif.dk)

Jeg har hørt, at javascript ikke er godt når vi taler om SEO. Er der et par "fif" til hvordan jeg forsat holder mine sider SEO- mæssigt rent, på trods af lidt javascript?

Jeg er også igang med en anden website og har i den forbindelse også bruge for et svar på nogenlunde det samme, bort set fra, at det her drejer sig om flash. Jeg har lagt nogle videoer ud som jeg har formateret til flv. og lagt ud i en mediaplayer.swf - Er der noget jeg kan gøre her for at holde det så SEO rent som overhovedet muligt?
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2008 - 21:06 #1
JavaScript trækker ikke ned, søgemaskinemæssigt, men søgemaskiner kan bare ikke "læse" JavaScript. Så hvis du f.eks. indsætter links med JavaScript, vil Google ikke kunne se og indeksere disse. Og det kan jo være ret skidt.

Så ting, der skal kunne indekseres, skal altså ikke blive indsat med JavaScript.

Det samme gælder Flash, som Google jo heller ikke kan læse. Hvis man _kun_ har Flash på sin side, tror Google ikke, at man har noget tekst - og derved får man en louse score.
Avatar billede madx Nybegynder
16. maj 2008 - 08:14 #2
Søgemaskiner kan godt læse js-filer, men ikke afvikle dem! De tilægger det ikke den store værdi, så indhold i js-filer lægger hverken til eller fra.

Javascript er kun et problem, hvis man bygger en menu i js, og robotten derfor ikke kan crawle websitet.

Alverdens websites anvender js...

Mht. flash, så er Google vistnok på vej til at kunne læse flash - men pt. giver det ikke noget SEO-mæssigt at anvende flash (videoer). Det er kun et problem, hvis din side skal ranke på søgemaskinen.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
16. maj 2008 - 09:53 #3
Hejsa:)

Jeg fik måsk også formuleret mig lidt dumt, men jeg er godt (nogenlunde;) klar over, at det ikke trækker ned m.m.

Jeg leder mere efter Løsninger; altså, sådan noget med, at jeg kan skrive at roberterne skal ignorere noget(eks. javascript) og forsæt crawling ned af siden for at indeksere det sidste af siden.

Eller

sådan noget med, at man kan lægge alt muligt "snask";) på en side for sig selv og så linke til det..

Det er første gang skal prøve nogle løsninger, men kender jo ikke alle muligheder og ved hellere ikke hvad er mest optimalt at anvende.

Lidt har jeg da lært;) Tak