Avatar billede scavenger Nybegynder
09. maj 2008 - 16:19 Der er 2 kommentarer

Fladskærmskøb

Hey folkens.

Er lige flyttet, og da min comp nu er placeret i selve stuen, kan jeg jo ikke med god samvittighed have en kæmpe klump af en CRT-skærm stående, så skal ud og shoppe en fladskærm.

Comp'en bliver brugt RET meget, og nok ca. 60% til gaming, 25% til at se film, og de sidste % til internetsurfing, opgaveskriving og hvad man nu ellers laver... Så den skal kunne tackle det hele...

Har selv kigget lidt på denne her:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=bsd&cs=dkbsdt1&sku=147255

Men vil gerne høre om nogen har andre/bedre forslag - et prisniveau på 5.000 er ganske rimeligt...
Avatar billede fluse Nybegynder
09. maj 2008 - 17:01 #1
Samsung SyncMaster 226CW og LG L227WT-PF kunne begge være gode bud. De er dog kun 22", men der er ikke så mange der er større og samtidig har en en opdaterings tid på 2ms, hvilket er at fortrække på en skærm til gaming. De kan begge også sagtens matche Dell skærmen i billed kvalitet. men ikke i til slutnings mulighedder, da de ikke har hdmi osv. men hvis du ikke direkte står og skal bruge de, betyder det jo ikke så meget, De koster tilmed under det halve af dell skærmen.

Fluse
Avatar billede dmcn Praktikant
09. maj 2008 - 18:16 #2
Årsagen til prisforskellen mellem de nævnte skærme og Dell-skærmen er, udover størrelsen, at Dell-skærmen har et S-PVA-panel, hvorimod de andre har et TN-panel. Der er stor kvalitetsforskel på farvegengivelse m.v. - læs mere om det på http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Jeg har selv en 2408'er stående på mit skrivebord, og det er det bedste køb jeg længe har gjort. :)