Avatar billede jklaw Nybegynder
07. maj 2008 - 13:37 Der er 5 kommentarer

Opløsning på fladskærm via mediacenter

Kære Eksperter

Jeg har et problem med opløsningen på min skærm (Panasonic TH-42 PX70) når jeg kører via mit mediacenter (Amitech 436 DK DVBC). Skærmen skærer et stykke af det billede, som skulle vises, væk. Jeg kører med en opløsning på 720p og den opløsning passer når jeg ser desktoppen på fladskærmen. Jeg har prøvet at ændre på skærmopløsning både via Vista og via grafikkortets software - ligeledes har jeg prøvet at konfigurere i Mediacenter softwaren, men der er billedet OK. Det er altså kun når jeg ser fjernsyn via mediacenteret eller optager at problemet er der.

Håber meget I kan hjælpe.

MVH

JKLAW
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 14:17 #1
PC'en hopper nok over i PAL som tv og optaget tv er, kommer der ikke sådan en indikator på at LCD skærmen skifter til,.... 576px eller sådan noget.

Vh.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 14:18 #2
Hvad opløsning ligger de optagelser i ?

Brug ex G-spot til at undersøge film.

Vh.
Avatar billede jklaw Nybegynder
07. maj 2008 - 14:40 #3
Nej der er ingen indikationer (det er et plasma men nevermind).

Det er både optaget TV og TV som jeg ser direkte via mediecentersoftwaren så jeg tror ikke det har noget med et "forkert" filmformat at gøre.

MVH
JKLAW
Avatar billede jklaw Nybegynder
08. maj 2008 - 13:52 #4
Ingen andre bud på dette??

JKLAW
Avatar billede tosa Nybegynder
31. maj 2008 - 01:36 #5
nu kan jeg ikke huske hvordan betegnelserne helt præcist er for ATI grafikkort, men her er de for NVidia.

Prøv at gå ind i NVidia control center, og ind i "modify full screen video options" - her sætter du "also show it full-screen on my" - "PANASONIC TV".

Hvis du har ATI, kan det være det hedder noget med video overlay, hvor du så skal sætte din sekundære skærm til det.

Hvis du gør det, bør den valgte opløsning ikke spille ind. Forøvrigt kører Panasonic PX70 med 1024*768 i opløsning, hvilket du muligvis godt kan sætte den til.