Avatar billede kernel Nybegynder
07. maj 2008 - 12:51 Der er 4 kommentarer

Visning af forkerte poster i en underformular - MS-SQL2005

Jeg har udviklet et ordreregistrerings system i MS-Access 2007 med data på en MS-SQL 2005 server med ODBC-adgang.
Det er et flerbrugermiljø med op til 10 samtidige brugere.  Hver bruger har sin egen lokale MS-Access fil CustReg.mde.

Der er bl.a. en hovedformular med ordrehoved og en underformular med ordrelinier.

Når jeg åbner ordreformularen med et forudbestemt ordrenummer vises ordren med de pågældende ordrelinier.
Men det sker at ordrehovedet vises korrekt, men at den eller de ordrelinier der vises IKKE tilhører ordrehovedet.  Jeg kan ikke se sammenhængen - altså hvornår det sker, men det hænder indimelælem (1-2 gange om ugen ud af 2-300 forekomster).

Både ordrehovedet og ordrelinierne til formularen er forespørgsler fra underliggende MS-SQL tabeller.

Hoved- og underformular er hægtet sammen med nøglen 'CustOrderID' som er eneste nøgle i ordretabellen og del af nøglen i ordrelinie tabellen.

Jeg havde ikke problemet da systemet alene kørte med en MS-Access database?

Jeg har oprette 'timestamp' felter i begge tabeller.

Er der nogen der kender problemet og/eller dets løsning?

Med venlig hilsen
Kernel
Avatar billede terry Ekspert
07. maj 2008 - 20:32 #1
does relinking the tables help?
Avatar billede terry Ekspert
07. maj 2008 - 20:34 #2
I've worked with older versions of Access and SQL server using linked tables and never had this problem.
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 19:09 #3
status?
Avatar billede kernel Nybegynder
15. maj 2008 - 08:35 #4
Thank You for your answer Terry
The problem is not solved by relinking the tabels.
I have developed a lot of new versions over the past 3 months - and it is the same.

I'm working with the SQL-database/Server parameters - and at this time i'm restarting the SQL-server every night.