Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 12:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Uninstall af Adobe

Efter "nedsmeltning" af sektorer på HD i min bærbare Zepto W3215 og efterfølgende rep. er det ikke muligt at bruge Adobe reader 8.1.1. Ej heller at afinstallere eller installere fra nettet eller cd-rom.
Har været i registerdatabase og fjernet alt der indeholder noget med Adobe. I Tilføj/fjern programmer står der stadig :Adobe 8.1.1 144 mb
men ikke 'Skift' og 'Fjern' ???????????. Er der mon stadig fejl på HD ? Frustrationen er stor, er der en løsning som jeg kan bruge ? Taknemlig for svar. Kogle 73
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2008 - 13:10 #1
Prøv at køre Ccleaner inden du prøver at installere igen:

Hjælp til installation og indstilling:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm

Download:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Avatar billede Jensen DK Novice
07. maj 2008 - 13:18 #2
Der er en adobe som hedder 8.1.2 den er nyere end den du ikke kan fjerne den skulle kunne downloades, her er link til download.
http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/readstep2.html
Gå først i programmer og slet det adobe manuelt som du kan.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 14:29 #3
Tak til vejmand & silbidor, men disse ting har jeg allerede gjort. Har både prøvet med CCcleaner og Erase, samt slettet alt i regedit + brugt et lille program der hedder Unlock, som kan fjerne skrivebeskyttelse. Kogle73
Avatar billede Jensen DK Novice
07. maj 2008 - 14:50 #4
Du skal downloade den nyere vertion 8.1.2 som mit link henviser til.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2008 - 15:35 #5
Ellers kan du bruge Foxit Reader (gratis), den bruger jeg selv og den er ikke nær så "tung" at arbejde med som Adobe reader.

http://www.pcworld.dk/download/77/1493
Avatar billede falster Ekspert
07. maj 2008 - 16:09 #6
Prøv også oprydningsværktøjet til Windows Installer:

http://support.microsoft.com/kb/290301
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 17:37 #7
Tak igen, men det hjælper ikke at downloade Adobe 8.1.2 på nogen måde. Der meddeles at den gl.Adobe skal afinstalleres først !... nu har jeg så downloadet Foxit reader. Håber jeg kan bruge den til at få set mine PDF'er. M.h.t. Windows oprydningsværktøj så kan man jo ikke bare starte det som andre oprydningsværktøjer, vel ?
Jeg går nu i tænkeboks, og vælger måske en format C:\. Tak for nu til jer alle. Kogle73
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2008 - 20:58 #8
Jeg tror bestemt du bliver glad for Foxit Reader.  :-)
Avatar billede falster Ekspert
07. maj 2008 - 22:13 #9
Du skal kun køre oprydningsværktøjet for Adobe Acrobat - citat:

"Oprydningsværktøjet til Windows Installer udfører følgende funktioner:

• Visning af en dialogboks, hvor du kan vælge et eller flere programmer, som er installeret ved hjælp af Windows Installer

Det kan du gøre ved at vælge programmerne på listen Installed Products i dialogboksen Windows Installer Clean Up.

Når du har foretaget dine valg, fjerner værktøjet kun Windows Installer-konfigurationsoplysninger for disse programmer.

• Fjernelse af de filer og registreringsdatabaseindstillinger, der udgør Windows Installer-konfigurationsoplysningerne for de programmer, du vælger."

... vejmand har også ret. FoxitReader er beundringsværdig.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 07:26 #10
Kan der lukkes her?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 17:47 #11
Ja. tak her er lukket nu.Undskyld fordrøjelsen Kogle73
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juni 2008 - 18:15 #12
Nope, der er IKKE lukket.
Enten skal du tage point tilbage, acceptere mit "Svar", eller også skal du bede om "Svar" fra den du mener der skal ha point.