Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 harddiske

Hvis jeg har en langsom HD og en hurtig HD på det samme fladkabel, kunne så forvente at de ville overføre data med samme hastighed, altså at de begge kørte med den langsomste HD hastighed?
Avatar billede jokkejensen Novice
06. maj 2008 - 15:26 #1
Nej. Altså vi taler 5400 og 7200 rpm PATA ik ?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 15:31 #2
Ja - begge vil køre den langsomme hastighed
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 15:32 #3
jo også det, men data overførsels hastigheden til bussen må også have en indflydelse? jeg går udfra at de deles om data via fladkablet og overførelsen er parallel?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 20:34 #4
Måske giver dette dig et svar
http://www.pcsupport.dk/support/Harddisk.html
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 08:09 #5
ok tak og smid et svar ibtage
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 08:48 #6
Her er mit svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 09:23 #7
Tak for point
Avatar billede gertrudsen Nybegynder
07. maj 2008 - 13:40 #8
Blot fordi der sidder en langsommere harddisk på samme kabel, vil ikke gøre den anden og hurtigere harddisk langsommere. Så længe kun en disk er aktiv, så gør den det så hurtigt den kan. Hvis begge skal sende, skal de naturligvis vente på hinanden.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 13:50 #9
ville jeg heller ikke mene..

Arbejder de simulant, vil man selvfølgelig have en flaskehals, kopieres der fra ide til anden ide, vil de yde max.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2008 - 13:54 #10
Og hvordan FSB har noget med disk hastighed og ikke bare IDE controllerens bus hastighed at gøre fatter jeg heller ikke.