Avatar billede neess Nybegynder
05. maj 2008 - 11:09 Der er 7 kommentarer

Kryptering af hel database

Den indbyggede krypterings funktion i ms sql 2005 håndtere kun kryptering af enkelte koloner.

Men hvis man gerne ønsker at hele databasen er krypteret, så man ikke kan læse hvad der står i den.

Findes der så et tredje parts program, som kan klare dette, som man kan kalde igennem, og som mindster at ens nuværende sql skal skrives alt for meget om.
Avatar billede neess Nybegynder
05. maj 2008 - 11:49 #1
Jeg har fundet frem til noget der hedder http://www.netlib.com
Som virker som det vil være et muligt program at benytte. Men findes der alternativer?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2008 - 04:10 #2
Hvad med at kryptere hele disken ?
Avatar billede neess Nybegynder
06. maj 2008 - 09:52 #3
Men skulle gerne være sådan at hvis man kigger ned i databasen, så er alle felterne krypteret, så man ikke lige kan tyde hvad der f.eks. står i telefon feltet, eller hvad man nu har.

Men at skulle omskrive hele ens Database lag i en webapplication, så den benytter enkelt kolonone kryptering vil være en meget stor opgave.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2008 - 03:29 #4
Hvis du vil beskytte dig mod snagen via et SQLServer tool (som SQLServer Server studio),
så er du nødt til at kryptere kolonnerne i applikationen.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 02:21 #5
kommet videre ?
Avatar billede neess Nybegynder
24. august 2010 - 21:04 #6
løsningen blev at kryptere/decryptere i applikationen.
Lig et svar arne,så lukker jeg
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 21:14 #7
ok