Avatar billede mega-hawk Nybegynder
03. maj 2008 - 01:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

trådløs net installation på xp?

Hej.

Jeg er flyttet og det nye sted har de trådløs net og det understøtter min computer også.
Den computer de har kører fint over trådløs net, men min vil bare ik. Jeg ved ikke hvorfor?
Altså hvis jeg højreklikker på min trådløs forbindelse og siger reparer går der et par min og der sker ikke noget ud over at den ik vil lave forbindelse.

Hvis jeg så dobbelt klikker på kontrol panel og netværksforbindelse og så dobbelt klikker på min trådløse enhed
og så står der:

Windows kan ikke konfigure denne trådløse forbindelse

Hvis du har aktiveret et andet program til at administrer denne trådløse forbindelse skal du bruge denne software
osv osv.

Hvordan får jeg min computer til at finde noget trådløst?

Fakta:

Jeg kører win xp og har en hp pavillion zv 6000
Avatar billede mash Mester
03. maj 2008 - 02:46 #1
hp har deres ejet program til at konfigurer wlan, slå det fra for at bruge windows ejet eller brug det fra hp.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
03. maj 2008 - 13:55 #2
ok vidste jeg så ikke de havde, men hvor finder jeg så dette program og hvordan slår jeg det fra?
Avatar billede mash Mester
04. maj 2008 - 00:24 #3
hmm bare jeg lige havde en hp ved hånden, nå men hvis du går ind på hp og og finder dine drivere så står program navn der, burde gøre det lettere at finde på din pc når man ved hvad man leder efter.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
04. maj 2008 - 09:18 #4
ja gid du havde en hp ved hånden.
Hvad søger jeg præcis efter?
se her er der driver til min maskine
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=453185&lang=da

så henter jeg
HP Wireless Assistant
Broadcom WLAN Network Adapters Driver for Windows XP

Ingen af dem synes jeg og kunne bruge til noget og Broadcom WLAN Network Adapters User Interface vil den ikke hente så andre forslag?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
04. maj 2008 - 09:39 #5
big time update ;o)

Jeg har nu fundet programmet Broadcom WLAN Network Adapters User Interface
Og nu kommer det som er mest træls.
Nede i højre hjørne har jeg et ikon fra det program som siger at trådløs forbindelse ikke er tilgængelig så klikker jeg på den. Den finder så fint nok net gear, men vil have en netværks nøgle. Hvad er det?
Avatar billede mash Mester
04. maj 2008 - 12:25 #6
det er fordi at det er et sikkert netværk, du skal have en kode for at komme på som ejeren skal give dig (ejer af router/forbindelse), man skal jo sikre sig så alle ikke kan bruge/misbruge ens net.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
04. maj 2008 - 17:49 #7
Jeg har haft flere eksperter til at tjekke den igennem og der er åbenbart sket en fejl under min windows installation så der var ik andre muligheder end formatere og starte forfra og nu virker det, men alligevel vil jeg gerne give dig point for din tid tgkdk så skriv et svar og du får point som tak for din hjælp
Avatar billede mash Mester
05. maj 2008 - 17:57 #8
takker :P