Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
30. april 2008 - 23:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google Maps - postnumre

jeg har følgende data:
- postnr.
- land
- omsætning i kr.

Kan jeg få disse data ind i Google Earth el. lign, og så få illustreret med farver i forhold til størrelsen på omsætningen. På den måde kan man se, om f.eks. Jylland omsætter for mindre end Sjælland...og endvidere kan man zoome sig ind på f.eks. Århus for at gennemgå Århus' området...

Håber det giver mening...
Avatar billede 2c Nybegynder
01. maj 2008 - 23:55 #1
Du kan ihvertfald lave det på din egen hjemeside med googlemaps. Det er bare lidt javascript og lidt serverside kode der henter dataene fra en database eller noget.
Avatar billede 2c Nybegynder
01. maj 2008 - 23:58 #2
Jeg skrev en lille tutorial om googlemaps for 100 år siden: http://www.clauskc.dk/serenety/index.php?/archives/94-Google-maps-pa-din-hjemmeside.html#extended

Jeg ved ikke om det er noget der kan bruges til noget?
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
04. maj 2008 - 11:36 #3
tak for svarene - jeg har imidlertid fundet www.popfly.com, som kan løse udfordringen i større/mindre grad. Nu er problemet at få længde- og breddegrader, hvilket jeg har fundet ud af at man kan på google maps, se løsning her:
http://www.tips-og-tricks.com/tippet/Find_l%C3%A6ngde-_og_breddegrad_via_Google_Maps

Men jeg vil gerne have konverteret et telefonnummet til længde-/breddegrad...det har jeg så ikke fundet en løsning på...troede, at jeg kunne det på dgs.dk eller krak, men uden held...nogen forslag???
Avatar billede 2c Nybegynder
04. maj 2008 - 23:18 #4
Jeg har selv tidligere brugt en webservice herfra: http://aws.oio.dk/ til ligende ting. Jeg er ganske sikker på at det også er muligt at få fat i længde-/breddegrad udfra telefonnummer.
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
05. maj 2008 - 09:35 #5
okay, har fundet ud af, at det mest prof er følgende:
http://www.experian.dk/Home/Produkter/Bestil%20produkt/Xpoint.aspx

Man kan få 7 dage gratis, men ellers koster en licens 4.995,- for et år...men ellers et gejl program
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
05. maj 2008 - 09:35 #6
Programmet hedder i øvrigt X-Point