Avatar billede c-holst Novice
30. april 2008 - 22:51 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

find fotos taget med bestemt kamera

Ja.
Vi har en computer som deles af fem afdelinger med hver sit kamera.
Nu ligger alle 5 huses billeder så på maskinen i skønneste uorden.

Hvordan for jeg dem delt op uden at gøre det manuelt.

Alle ideer er velkomne
programmer tips med mere
Avatar billede milter Ekspert
30. april 2008 - 23:42 #1
Tjah, til en begyndelse kunne du prøve med at søge på filnavnet gennem Windows søge funktion.

Det kommer nok en del an på, om filerne er blevet omdøbt ved overførsel til computeren. Mit Nikon D80 giver filerne navne, som starter med "DSC_" , mit Canon A710IS giver dem navne, som starter med "IMG_"

Med lidt held har du måske et udgangspunkt der. Prøv at højreklikke mapper med billeder > Søg > Skriv:  IMG_  eller hvad de nu hedder og se, hvad der sker.
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 23:56 #2
Var ude for noget sjovt som måske kan bruges. Jeg har lige købt en Netgear Digital Entertainer HD EVA8000, og da jeg gik ind i mappen billeder kunne jeg vælge billeder ud fra forskellige kriterier, f.eks filtype, osv. men der var også muligheden for at vælge hvilket kamera der havde taget billederne. Anede faktisk ikke at de detaljer lå gemt inde i billedet.
30. april 2008 - 23:57 #3
Hvis de ligger i samme mappe:
Vis [Detaljer]
HøjreMusseTast på et sted i "baren" (Navn, størrelse, type, ...)
Her ka' bla vælge [Kameramodel] og meget mere.
Og så er det bare at sotere i den kolleone - jupti...
30. april 2008 - 23:59 #4
Selv på foto sakset fra nettet er den info for det meste med ...
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:05 #5
Ja, du har ret, har bare aldrig fået klikket på den knap: Højreklik på billedet, Egenskaber, Fanen Dokumentinfo, knappen Avanceret. :)
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 00:09 #6
Hvis billederne ikke er taget med 5 ens kamera'er kan man vel sortere ud fra kamera-mærket - eller..?
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:15 #7
Hej enya. :) Jeps det kan man.
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 00:18 #8
Hej justrace.. :) Det mente jeg osse.. Helt "privat" og OT.. hvordan går det hos/med dig/jer..?

Og Sorry for spam i dit spm. til c-holst..
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 00:20 #9
NB.! Du behøver ikke skrive det her - har bare set at du har noget on/off på E.
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:32 #10
Også undskyld herfra til c-holst.

Det hele er fortsat som sidst, stort set ingen ændring, så det er ret hårdt men det går. :( Energien hænger til tider lidt i laser, men jeg er jo nødt til at holde snuden oven vande, ellers vælter korthuset bare helt.
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 00:37 #11
Det gør mig ondt at høre.. Og ved godt at du må være stærk - osse for ungernes skyld - selvom det må være MEGET svært for dig også..!
SÅ forsøg at "passe på" dig selv også - OK!?!? Mvh. enya
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:56 #12
Jeg prøver at "passe på", og det går nogenlunde. Ved godt man ikke må sige det, men når slutningen nu en gang er fastlagt, kunne man så ikke få lov at komme videre til næste side ...
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:15 #13
Nej det "må" man vel ikke sige.. Men jeg forstår dig nu godt alligevel..!
Det er jo svært nok - for I andre også - uden at trække tiden/pinen så længe..!
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:43 #14
Tror jeg smutter hen på hylden, den yngste har endnu ikke lært begrebet "at sove længe". :)
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:55 #15
Go'nat til dig... DET er altså et "must" at få lært sine unger.. *S*
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 08:21 #16
Tjah, den blev trods alt 5:56, såh... :)
Avatar billede c-holst Novice
01. maj 2008 - 16:10 #17
well. det gav mig vist lidt at arbejde med. Jeg vender tilbage i næste uge. tak for inputs.
14. maj 2008 - 12:02 #18
(Er det blevet næste uge ?)
Avatar billede c-holst Novice
14. maj 2008 - 13:02 #19
ÅHH jah-pædagoger har så trange kår. Jeg har ikke glemt jer. skal bare have en stund til at kigge på tingene:-)
Avatar billede c-holst Novice
01. august 2008 - 19:31 #20
Fandt ikke ud af så meget, og endte med en rask håndsortering. Det var slet ikke slå slemt endda, med lidt hjælå fra picassa.

synes i skal lægge et svar så skal jeg fordele pointene, og må have glæde af jeres indlæg en anden god gang.

tak for jeres altid fantastiske indsats her på sitet. Må se om jeg også kan støve mig lidt af og komme igang her efter sommerens projekter på huset. Jeg kommer ligesom altid til at savne det lidt efter en stund. Og så er det jo altid sjovt at se hvad folk hedder nu( undkyld for den karise)
01. august 2008 - 20:38 #21
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2008 - 21:08 #22
.... og et fra mig :-)

Jeg sidder for øjeblikket og arbejder med programmet iMatch. Det er et program til katalogisering af og søgning i billedfiler. Det er utroligt alsidigt og kunne have klaret opgaven for dig, men jeg gik ud fra, det nok var lidt mere, end du havde tænkt dig ;-)

http://www.photools.com/