Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 13:37 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver man et forum?

Jeg er webdesigner og har en kunde, der overvejer at få et forum på sin hjemmeside!

Findes der mulighed for at downloade koder til et forum? Hvilke kvalifikationer skal man i så fald have for at kunne integrere det på en almindelig hjemmeside?

Hvad ville det ellers koste at få lavet 'ude i byen'?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
29. april 2008 - 13:42 #1
Et forum kan let laves. Spørgsmålet er hvilket sprog du vil have det i?
Skal det være PHP eller ASP? Og ud fra det, ved du så også hvad du skal kunne programmere i, foruden HTML

Jeg kan godt lave et forum hvis det er. Jeg skal bare vide hvad det skal kunne.
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 14:02 #2
php eller asp? - Det kommer lige an på om jeg og kunden får en aftale i stand, og hvor vi finder en udbyder.

"Læserne skal kunne komme med ideer, kritik, skrive med på næste oplag, give hinanden gode råd - og mig" - ja, så uklart er det formuleret, men jeg går ud fra at kunden mener et regulært forum.
Hvad ville din pris være, hvis det bliver aktuelt, og hvor lang tid skulle du bruge?
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 14:05 #3
tfswebguy: "...ved du så også hvad du skal kunne programmere i, foruden HTML"

- nej du har ret, og det er jo derfor jeg spurgte ¨"hvilke kvalifikationer..."
Kan du også svare på det?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
29. april 2008 - 14:19 #4
jeg kan have noget færdigt til weekenden.. Programmeret i PHP. Og hvad det kommer til at koste kan vi lige finde ud af... Men dyrt bliver det ikke ;)

Det kræver selvfølgelig et kendskab til PHP/HTML og brug af MySQL
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 14:22 #5
Det lyder fint, mennem.. du må lige forstå at jeg ikke engang har en aftale i stand med kunden, og for mit eget vedkommende kan jeg ikke starte på siden lige forløbig.
Mht prisen er jeg nødt til at vide hvad vi taler om. Hvorfor ikke komme med et bud her?
Kan du også vise et eksempel med en henvisning til en anden hjemmeside, på hvordan forummet ville se ud?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
29. april 2008 - 14:30 #6
prisen kan jeg ikke give endnu, da forummet først skal bygges op, og sættes hen så den er som ønsket.. Jeg kunne jo sagtens sige 50 kr, og så har du en liste med spørgsmål, og et tekst felt. Men det går jeg selvfølgelig ikke ud fra var meningen, hvorimod det måske skulle være med lidt kategorier, osv?

Men hurtigt og simpelt, så kan det meget hurtigt være færdigt, og til en pris ingen indtil videre har kunnet afslå. Gratis
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 15:19 #7
du er nødt til at give et bud eller et estimat der ligger ml x og y. Jeg kan ikke gå med til en aftale, hvor prisen aldrig har været nævnt før opgaven er løst!

- mht udformningen, ja, så forstår jeg et forum som at en person opretter en tråd med et emne (under en kategori), som bliver kommenteret af andre. Det foregår under forskellige allerede oprettede kategorier (som her), der evt. også kan udbygges hen ad vejen.
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 15:50 #8
:o)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
29. april 2008 - 15:57 #9
Hvad med at bruge et forum, som allerede er lavet? Ville det være en mulighed? I så fald er der bl.a.: http://mylittleforum.net/wiki/ og http://www.phpbb.com/ mv. Begge er gratis og open source og kan tilpasses på mange måder. Det kunne måske være værd at undersøge for dig før du kaster penge efter en specialtilpasset løsning.
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 16:11 #10
- dotcom1, dit forslag lyder interessant. Igen.. hvis det kræves at jeg har "kendskab til PHP/HTML og brug af MySQL", så må jeg jo melde pas!
Jeg er rutineret i HTML (+css), but that's it programmeringsmæssigt set. Tror du jeg ville kunne klare skærene?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
29. april 2008 - 22:29 #11
kan måske have et forum til dig i morgen.. Det bliver gratis hvis det er.
Desuden giver jeg support på det hvis det skulle være også..
MSN danieltruelsen@hotmail.com hvis du er interesseret
Avatar billede charley78 Novice
29. april 2008 - 22:54 #12
- det er da næsten for meget.. flinkt af dig tfswebguy!
Lad os se hvad du får tid til.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
06. maj 2008 - 13:21 #13
simpelt basis forum, hvor man kan tilføje spørgsmål under nogle kategorier, og besvare spørgsmålene kan ses nu på:
http://mysite.lir.dk/forum/forum.php
Avatar billede charley78 Novice
07. maj 2008 - 09:41 #14
ok, det må jeg så prøve. Tak for det!
Vil du have points?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
08. maj 2008 - 12:14 #15
nej ikke endnu.. Nu skal det lige bygges til rette, så det passer til de ønsker der måtte være, og så skal det selvfølgelig også sættes op og testes

Så hvis du bare meddeler hvad der skal ændres/sættes i, så fikser jeg den, og når resultatet så er tilfredsstillende, lægger jeg det ud til download, og vejleder dig selvfølgelig i at få det sat op, så det virker

Mvh Daniel Truelsen
Avatar billede charley78 Novice
08. maj 2008 - 12:59 #16
Kære tfswebguy

jamen, så tag i stedet for dine points med det samme, for forummet, der var efterspørgsel på er blevet udskudt... og jeg må hellere sige på ubestemt tid, da jeg ikke har nogen aning om hvornår der går en melding ud om 'hvornår'!

De bedste hilsner
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
08. maj 2008 - 13:03 #17
Om det så skal vare 2 år, venter jeg gerne på point. Vil hellere være sikker på, det kører som brugeren ønsker, end skovle point ind ;)
Lige to ting: Skal den sikres mod spambots? Og skal man skrive navn, eller noget i den stil før man kan skrive?

Mvh Daniel Truelsen
Avatar billede charley78 Novice
13. maj 2008 - 13:53 #18
hvad er spambots? ... en eller anden form for spam går jeg ud fra, så svaret vil nok være ja.

Da opgaven ikke er aktuel, må du tage dine velfortjente points. Jeg har ehller ikke nogen kinamands chance for at svare på dine spørgsmål uden kunden ved hånden og jeg kan ikek åbne en dialog med hende om noget der ikke er aktuelt.
Avatar billede charley78 Novice
13. maj 2008 - 13:53 #19
Tag dog dine points kære Truelsen. Du har da fortjent dem!
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
19. maj 2009 - 14:04 #20
Gammel tråd.. (Fandt den via google hehe)
Hvad endte det egentlig med?

Og så et svar fra mig da :)
Avatar billede Crizelm Nybegynder
16. juli 2009 - 14:07 #21
er der nogen der vil lave et forum til mig jeg skal bruge det til ogame og ved ikk hvordan man laver et men plx. hjælp mig med a lave et.... tak....
Avatar billede craditec_com Nybegynder
17. april 2010 - 23:34 #22
hej Crizelm jeg ville lige vide hvad ogame er

men ellers tror jeg godt jeg kunne fikse et forum sammen til dig
og server plads + et sub-domæne (gratis)
Avatar billede charley78 Novice
28. oktober 2010 - 22:58 #23
husker ikke hvordan med svaret, desværre! :o(
Men det var sikkert udmærket!