Avatar billede margitbork Nybegynder
28. april 2008 - 08:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Global login - hvordan gør man

Jeg er i gang med at lave en applikation som består af en "hovedapplikation" med menupunkter og loginfunktionalitet, og en flok "underapplikationer" som jeg includerer via en iframe.
Jeg vil gerne kunne sende loginoplysningerne med videre til de applikationer jeg har i min iframe, uden at skulle skrive brugernavn og password ud i min jsp side. Hvordan gør man det ?
Findes der i øvrigt gode alternativer til en iframe ?
Margit
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2008 - 04:15 #1
Og det virker ikke out-of-the-box ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
29. april 2008 - 08:51 #2
Jeg er ude på at få nogle forslag til hvordan man kan sende loginoplysninger fra en applikation til en anden. - alle mine applikationer er på den samme server, så jeg tror løsningen nok er at skrive loginoplysninger i en sessioncookie. Er der nogle sikkerhedsmæssige aspekter jeg bør overveje i den forbindelse ?
Med hensyn til iframe, så virker det fint, men der var en her i huset der sagde "iframe !? - risikerer man så ikke at det ikke kan integrere med ???" - jeg ved ikke helt hvad han mente - så jeg tror jeg holder fast i min iframe.
Avatar billede lborupj Nybegynder
02. maj 2008 - 12:40 #3
Hej Margit,

Jeg ville ikke smide loginoplysninger i en cookie, med mindre du krypterer informationen.
Jeg vil foreslå at du sender en ticket til dine underapps, som de kan bruge til at verifikere at den (læs: ticket'en) er gyldig og så hente brugeroplysninger på baggrund af.
Dvs. at en bruger logger ind på i hovedapp'en - en ticket genereres og smides f.eks. på brugerens session (server-side). Når du inkluderer underapps, sendes denne ticket med (ticket kan være et UUID eller en unik long), som underapp'en spørger hovedappen om er gyldig osv..
Søg evt. på CAS og "Ticket system" på google
Avatar billede margitbork Nybegynder
23. juli 2008 - 22:19 #4
Lukketid