Avatar billede natt Nybegynder
27. april 2008 - 18:33 Der er 14 kommentarer

Opsætning

Hej eksperter! <3
Jeg har lavet et design til et lille site jeg er igang med, men kan dælme ikke få sat det op. Jeg vil høre om der ikke er nogle, som vil hjælpe mig med at få sat det op, desværre uden nogen form for penge, da jeg mener det er en meget hurtig opgave.
Siden består af et banner, en venstre sides menu og en stor boks i midten til tekst.
Ville ikke mene der tog meget mere end et lille stykke tid. :)
På forhånd tak! :-)
Avatar billede showsource Seniormester
27. april 2008 - 18:50 #1
Vi vil hellere høre om hvad dit problem består i, ikke lave det for dig!
Avatar billede w13 Novice
27. april 2008 - 20:37 #2
Ja, hvis du viser os, hvad du har nu, som ikke spiller rigtigt, kan vi muligvis hjælpe.
Avatar billede roenving Novice
28. april 2008 - 13:22 #3
Jeg ville heller ikke regne med, at det tog længere end et kort stykke tid, men prøv at starte med at spørge os om det, du har problemer med !-)
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 14:38 #4
Jeg har et problem med at få sat sitet op i css/html.
Sitet er lavet og er i slizes..
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
08. maj 2008 - 14:44 #5
link?
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 15:06 #6
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 15:08 #7
Kan sende designet til en mail eller over msn, hvis i ønsker og se :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
08. maj 2008 - 15:11 #8
ville have været lidt smartere at man kunne se hvordan det nu så ud online..
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 15:14 #9
Mener du? :)
Jeg kan slet ikke sætte sitet op.. Så du kan ikke se det online.
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 15:19 #10
Men hvis det er designet du vil se....: http://i30.tinypic.com/podow.png
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 15:26 #11
Men du vil altså have sat det op fra bunden?
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2008 - 15:36 #12
Et eksempel:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Centreret</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;text-align:center;background:#000 url(dinBaggrund.jpg) center center no-repeat;overflow:hidden;}
#site{position:relative;width:760px;margin:0 auto;height:100%;background:#333;color:#fdd;text-align:left;vertical-align:middle;}
#banner{width:760px;height:120px;background:url(mitBanner.jpg) green;margin:0;padding:0;}
#menu{width:180px;float:left;background:red;height:500px;margin:0;padding:0;}
#content{width:580px;float:left;background:yellow;height:500px;margin:0;padding:0;color:black;}
#bottom{position:absolute;left:0;width:100%;text-align:center;bottom:0px;background:#222;color:red;}
</style>
</head>
<body>
<div id="site">
  <div id="banner">&nbsp;</div>
  <div id="menu">&nbsp;</div>
  <div id="content">
  Indholdet på sitet placeres her !-)&nbsp;</div>
  <div id="bottom">&copy;&nbsp;MitNavn 2005</div>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 15:42 #13
I mine slizes er der mange flere filer end du har brugt der.. Det må gerne være sådan at hele designet ikke fucker, men udvidder sig, hvis man skriver mere end der er plads til :P
Avatar billede natt Nybegynder
08. maj 2008 - 16:07 #14
roenving > Ja, f.eks.
Men, der er bare 2 kolonner. (det røde som du har sat ind)