Avatar billede kipolaks Nybegynder
26. april 2008 - 20:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skjult teskt til søgemaskiner

Hej eksperter!

Jeg sidder og er ved at lave en lille hjemmeside.. det meste af den bliver lavet i flash og her støder jeg ind i et problem. Teksten i flash objektet kan naturligvis ikke blive læst af div. søgemaskiner så hvad gør jeg så ? jeg har et par siders tekst jeg meget gerne vil kunne smide på siden som søgemaskiner skal kunne få fat i. Siden er lavet i standard HTML.

help! :P
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2008 - 21:38 #1
hmmmmmm

Gør du det rigtigt kan det virke fornuftigt, gør du det forkert bliver du bannet og kommer aldrig med

Mit råd er at lave en 1 til 1 løsning, hvor hver flash side har en tilsvarende html side som der linkes til og hvor der linkes tilbage til flash siden samt til de andre relevante html sider i sitet. Dette kan forsvares med at du ønsker at give dine brugere muligheden for at se rene html sider i stedet for den lidt tungere flash.

Det bliver farligt hvis du begynder at overoptimerer disse html sider og fylde dem ud med ikke relevante søgeord som dit site ikke kan bære

Du har også mulighed for at placerer html kodem mellem <NOSCRIPT> tags men det kan potentielt være farligt
Avatar billede mash Mester
27. april 2008 - 01:43 #2
flash kan poste al text med på den html side den osse generer, men ja de banner hurtigt hvis du overgøre det har prøvet at en  site var væk i en uge ,men så kom den igen på google(de har nok tjekket om indholdet svare til søge optimering)
Avatar billede kipolaks Nybegynder
27. april 2008 - 13:42 #3
gør det forkert ??? jeg har kun tænkt mig at lægge præcis den samme tekst ud som i flash objektet, kan det nogensinde blive forkert ?
Avatar billede kipolaks Nybegynder
27. april 2008 - 13:43 #4
det drejer sig også kun om en enkelt side hvor der er flash på..
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2008 - 13:56 #5
Det kan gøres forkert, hvis du gør dig lidt umage. Du er på rette vej hvis teksten er identisk og du optimerer forsigtigt inden for reglerne.

Lad være med at bruge søgeord i meta og i koderne der ikke også findes på siden, lad være med at redirecte automatisk og lad være med at skjule noget som helst på siden, heller ikke med 1x1 pixel grafik så skulle du være rimelig sikker når der kun er tale om den ene side
Avatar billede kipolaks Nybegynder
27. april 2008 - 15:16 #6
men hele ideen er jo at skjule teksten for brugerne (de kan jo se den i flash filmen). er da ikke vildt kønt når al teksten bare er klumpet sammen nede i bunden :D
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2008 - 15:50 #7
Søgemaskinerne bryder sig ikke om skjulte ting, de opfatter det som om du forsøger at snyde dem ved at vise den noget som brugerne ikke ser og dermed noget andet end det brugerne ser. Da søgemaskinen er en robot uden intelligens er det svært for den at skelne mellem skjul der ikke er snyd og skjul der er snyd. Oftest går den bare efter ting der er skjult.

Du kan gøre det at du ikke skjuler, men tydeliggør at der er flash til brugerne og hvis de ikke vil det, så er der html muligheden. Søgemaskinen vil læse begge og dermed se den med teksten også