Avatar billede natsprinter Nybegynder
26. april 2008 - 01:28 Der er 2 kommentarer

Konvertering fra mySQL til msSQL

Jeg har haft en diskussion med Dandomain omkring mySQL i forhold til msSQL.

Jeg programmere kun i ASP, og har i alle sammenhænge været glad for mySQL. Det er let at gå til let at overskue tabeller osv. Det ved du alt om!

MEN.......

Det firma jeg programmerer for nu, har voldsom trafik på serveren, derfor ( og af en mængde andre grunde ) foreslår Dandomain, at jeg går over til msSQL fordi det er en database der spiller godt sammen med den dedikerede server som jeg har til rådighed der, og fordi det skulle være meget bedre i forhold til programmering i ASP.

Nu kommer så mit længe ventede spørgsmål:

Er der væsentlig forskel i den syntax der anvendes til msSQL i forhold til de mange hundrede sider jeg har programmeret med SQL kald til mySQL ?

(Jeg er med på at selve connectionopsætninger er lidt anderledes)

Er der ting jeg skal være varsom med eller opmærksom på i forbindelse med konvertering af data fra mine tabeller i mySQL til de msSQL

Og findes der en andet end Management Studio Expres til at vedigeholde databasen? - Syntes det virker lidt rodet i forhold til PHPadmin?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2008 - 02:15 #1
Det afhænger meget af hvor pæn standard SQL du har skrevet.

Måske virker det med en anden connection string.

Måske skal du skrive hver eneste SQL sætning om.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2008 - 08:25 #2
Hvis du ikke allerede har gjort det, så er der mange ting man kan optimere på din mysql, fra indexer til en anden organisering i tabeller. Det er ikke noget, der sker automatisk fordi du flytter til mssql - men din webhost skal selvfølgelig også tjene penge.