Avatar billede marvel Praktikant
23. april 2008 - 10:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autotext i Word 2003

Hej, nogle der kender en funktion der kan indsætte en signatur på en fastdefineret plads (ex. i bunden af siden) - gerne ved brug af genvejstast eller anden knap i menuerne.
Det skal som nævnt fungere i Word 2003.
Avatar billede marvel Praktikant
23. april 2008 - 10:27 #1
Gerne noget i denne dur: http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP051860281030.aspx men findes der ikke en måde, at knytte genvejstast til funktionen??
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. april 2008 - 14:25 #2
Du kan knytte en genvejstast til en Autotekst sådan:
Vælg Funktioner > Tilpas > fanen Kommandoer. Klik på knappen Tastatur Vælg Autotekst i venstre liste. Find nu i højre side den Autotekst, du vil knytte en tastaturgenvej til. Klik i feltet "Tryk på ny genvejstast" og tast den ønskede genvej. Klik Tildel, klik Luk.

Mht. muligheden for at få en Autotekst indsat i en bestemt position (nederst på siden):
Du kunne indsætte signaturen i en tabel (1 række, 1 kolonne) uden rammer. Via Tabel > Egenskaber for tabel > fanen Tabel kan du sætte tabellen til en fast position nederst på siden sådan: Klik på ikonet "Omkring" (til højre) under Tekstombrydning. Klik dernæst på knappen Placering og sætte den lodrette placering til Bund og relativt til Margin. OK to gange.

Vælg tabellen og gem den som Autotekst, når tabel inkl. signatur er færdig. Når du indsætter Autoteksten, vil tabellen inkl. den indsatte signatur blive indsat nederst på den side, markøren er på..

Men måske var det bedre blot at lave Autoteksten, så den indeholder selve signaturen formateret på den ønskede måde (sæt en passende mængde luft over første linje via Formater > Afsnit > fanen Indrykning og afstand). Så kan den bare indsættes efter sidste afsnit i dokumentet.

(NB måske er ikke alle skærmteksterne ovenfor helt præcise – jeg har engelsk version af Word 2003).
Avatar billede marvel Praktikant
27. april 2008 - 11:28 #3
Perfekt lene-  smider du ikke et svar så lukker jeg sprg. Takker for hjælpen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. april 2008 - 11:33 #4
Fint at det hjalp dig. Her er et svar.