Avatar billede mrguffy Nybegynder
21. april 2008 - 14:50 Der er 8 kommentarer

IE ændre automatisk filtypen på filer der hentes?

Hej.. Håber i kan hjælpe!

Vil prøve at forklare det kort.
Downloader en fil der hedder f.eks. "D39872345.BS1". I boksen "Gem som" har IE nu fjernet ".BS1" og har selv valgt at filtype skal være et tekstdokument.???

Jeg har prøvet at oprette BS1 som en filtype i systemet men det hjalp ikke.

Jeg kan snart ikke huske hvad jeg har forsøgt med, men i er meget velkommen til at komme med nogle bud.

På forhånd tak!
Avatar billede olebole Juniormester
21. april 2008 - 14:57 #1
<ole>

Det er afhængigt af, hvad serveren sætter af MIME-type. Det er ikke sikkert, det er noget, du selv kan gøre noget ved. Hvilket styresystem - hvilken browser version - og hvilke opdateringer?

/mvh
</bole>
Avatar billede jokkejensen Novice
21. april 2008 - 16:49 #2
ie har nogen gange problemer med at gemme i et fornuftigt format, ofte løst ved at tømme browser cachen (set ved at gemme billeder, som kun vil gemmes som .bmp)
Avatar billede mrguffy Nybegynder
22. april 2008 - 11:04 #3
olebole:
Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men jeg tror ikke der er problemer med MIME-settings. Filerne hentes fra PBS.dk og jeg har haft snakket med dem.

Systemet er Windows XP, SP2. IE version 6.
Hvad angår opdateringer, så har jeg taget et screenshot af de sidst installerede.
http://imageload.dk/files/099f0dcc0f6b012278ede7abf91c8231.JPG

jokkekensen:
Jeg har prøvet at slette både cookies og files men uden held :(

---
Sjovt nok kan man se under overførslen af filen at den henter filen rigtigt. Altså med det rigtige navn. Men så snart "Gem som" dialog-boksen kommer frem, så er filtypen forsvundet og den har selv valgt textdokument.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 14:34 #4
Prøv med fiddler at se hvilken mime type den bliver sendt med.
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2008 - 14:58 #5
"jeg tror ikke der er problemer med MIME-settings" >> Hvilken MIME-type bliver filen sendt med? Hvad er det for en slags fil?
Avatar billede mrguffy Nybegynder
22. april 2008 - 15:28 #6
Filen indeholder ikke andet end tekst. Filen kan kun hentes en gang om dagen og bliver derefter slettet fra serveren, så jeg vender tilbage i morgen når jeg har hentet den nye fil..

Jeg vil installere fiddler og se hvad den siger når jeg downloader filen...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 15:38 #7
jeg fant lidt om det her:
http://smithii.com/node/91
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 15:41 #8
altså ændre mime-typen som ole foreslår som det første?