Avatar billede xited Praktikant
20. april 2008 - 23:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at tilføje mine sitemaps til google

Hejsa,

Jeg har oprettet et google-konto, og er ved at sætte "Google Webmaster tools" op.

I den sammenhæng er jeg ved at tilføje mine 2 sitemaps:

http://elektronik-lavpris.dk/googleSitemapProducts.php
http://elektronik-lavpris.dk/googleSitemapCategories.php

Google vil ikke acceptere nogen af dem - og giver denne fejl:

Webadressen er begrænset af robots.txt
Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til dit Sitemap. Kontroller, at dit Sitemap følger vores retningslinjer, at der er adgang til det på den angivne webadresse, og send det igen.

Hvad gør jeg mon forkert?
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
21. april 2008 - 00:00 #1
"Webadressen er begrænset af robots.txt"

Robots.txt er en "ganske almindelig" tekstfil, der angiver, hvilke søgerobotter/webcrawlers der må "besøge" dit site.
Det ser ud til, at de sitemaps som du forsøger at tilføje, af en eller anden grund
er blokeret af denne fil.

Læs evt. mere her og kig derefter i robots.txt

http://www.robotstxt.org/robotstxt.html
Avatar billede xited Praktikant
21. april 2008 - 18:59 #2
Dette er min robots.txt:

User-agent:    *
Disallow:  # nothing is disallowed
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
23. april 2008 - 19:10 #3
Den ser helt fin ud.. Prøv at gøre, som Google skriver:

"Kontroller, at dit Sitemap følger vores retningslinjer, at der er adgang til det på den angivne webadresse, og send det igen."
Avatar billede xited Praktikant
24. april 2008 - 14:53 #4
Jeg har lige prøvet at skære ned i indholdet i sitemappet (10 linjer med produkter).

Nu tager google imod den, men hvis jeg fjerner "LIMIT 10" fra mysql-querien (som er med til at lave sitemappet) så vil google ikke tage den.

Jeg er efterhånden nået frem til at det må være størrelsen på sitemappet der er et problem.
Der er ca. 25000 produkter i sitemappet.
Avatar billede xited Praktikant
19. maj 2008 - 16:22 #5
Point?