Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
18. april 2008 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Signal fra grafikkort pludselig væk?

Hello

Jeg har en Packard Bell stationær der er et par år gammel. Den er ikke altid lige nem at ha med at gøre, men efter den sidste formatering var jeg egentlig ret godt tilfreds med den - lige indtil at der nu intet signal er.. :(

Har I et bud på hvad der kan være galt?

Jeg har installeret Windows XP efter formateringen og jeg har installeret driver/softwarepakken til mit ATI raedon grafikkort.

I onsdags da jeg tændte for den skete der bare intet (skærm i standby). Nå, jeg prøvede at slukke igen og genstarte. Da jeg kom ind i XP skrev den noget ala indstillingerne for grafikortet var blevet gendannet. Jeg tænkte det ville være en god ide at gå ind i enhedshåndtering og fjerne grafikkortet der fra, genstarte og så installere drivere mv. på ny - det var det nok ikke, for efterfølgende har det være komplet umuligt for mig at få et signal ud af det grafikkort, uanset hvor mange gange jeg har slukket på afbryderen på kabinettet, og uanset om jeg forsøger at få gang i min alm. skærm via VGA udgangen eller jeg prøver lykken og sætter mit tv til via tv-out.

Hvad er der at gøre? Troede lige jeg kunne låne grafikkortet fra min mormor og morfars maskine, men deres grafikkort er selvfølgelig onboard :(

Jeg har ydereligere prøvet at trykke helt vildt på F8 under opstart uden at det gav noget - hverken på alm. eller tv-skærmen.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. april 2008 - 13:43 #1
Prøv at pille dit grafikkort ud af maskinen, sæt det derefter i igen kan være dårlig forbindelse, tør lige kontakt punkterne af med noget køkkenrulle eller ligende.
Avatar billede the_kloster Nybegynder
19. april 2008 - 10:44 #2
Jeg har lidt ala samme problem, men mester prøv at pille ramne ud af din pc for at tjekke om dit bundkort er dødt.. hvis det bibber er det levende.. derefter kan du prøve at pille alt det ubrugelige i din pc fra, sådan at du kun har det du skal have for at den kan vise et skærm billede.. (altså: CPU + 1xRAM + GFXKORT + BUNDKORT)
Så kan det være det hjælper..
Avatar billede the_kloster Nybegynder
19. april 2008 - 10:45 #3
Altså, så kan du fejl finde der hvor det går galt.
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 11:23 #4
Får det strøm nok?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. april 2008 - 13:30 #5
lawman det her jo virket.
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 13:51 #6
I know. Men jeg havde problemet med mit 6800 GT, som efter 1 års brug, lavede samme fejl. Jeg ved ikke om strømforsyninger kan "tabe" strøm, men da jeg udskiftede min til en ny og større forsvandt problemet.

Du kan evt. checke om det er selve skærmstikket eller kablet. Hvis du kan få testet kortet på en anden maskine ville det jo være top.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. april 2008 - 18:31 #7
Ja hvis den begynder at drille igen ka jeg self smide det i min mormor og morfars pc - det bør vel ik være noget problem selvom der er et onboard grafikkort i deres maskine?
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 18:47 #8
Nej, bare husk at skifte mellem onboard eller pci ;) Held og lykke.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. april 2008 - 19:09 #9
Dvs. smid kortet i, start den op i BIOS og gem og genstart?

Og når jeg piller det ud igen - ska jeg så genstarte og vælge onboard inden jeg tager pci-kortet ud?
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 19:27 #10
Nogle BIOS' vil automatisk opdatere alt afhængig af om PCI er "til stede" eller ej. Ellers gør du som du skrev, vælger onboard/PCI og gemmer.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
22. juni 2008 - 22:11 #11
Problemet er løst
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:24 #12
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
29. november 2008 - 09:37 #13
Jeg beklager dybt.

Men hvad sker der ved det? Spørger af ren uvidenhed, og ikke ment som en provokation!

Grunde til at jeg glemmer at gøre det er dels at jeg er vant til at bruge HOL hvor det ikke er muligt/nødvendigt at gøre det, og i dette tilfælde lige så meget af der ikke er et svar herfra der løste problemet i dette tilfælde.