Avatar billede larsjansen Nybegynder
17. april 2008 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forhindrer mit kollegie adgang?

Hej alle

Jeg bor på kollegie, og har internet via husstanden. Altså betaler bare et månedligt beløb.

Jeg vil gerne vide, om de kan være årsag til min begrænsede adgang til P2P netværk som thepiratebay og Bearshare m.m?

Hvis ja, er der så en måde jeg kan omgås hvad end der nu spærrer for mig? Tænker på proxy eller hvad det hedder?

(Ja, jeg ved godt at et sådan givent program er til for at hindre mig adgang til den slags, men det går også ud over min forbindelse til diverse online-spil)

På forhånd tak :)
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2008 - 18:38 #1
Ja, de kan og snak med dem om at det er problem for dig. Det kan også ske at de blokerer for Proxy trafik.

Hint: www.google.dk -> proxy
Avatar billede larsjansen Nybegynder
17. april 2008 - 21:53 #2
Så jeg kan intet gøre?
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 00:26 #3
Du skal nok undersøge om ikke netværket er sat op, så der er dedikeret en vis båndbredde pr. bruger. Det gør man før at sikre at enkelte brugere anvender hele båndbredden til p2p trafik. Båndbredden bør være stor nok til at spille online.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
19. april 2008 - 01:21 #4
Jeg har taget tdc's hastighedstest. Jeg har 80MB download og 60MB upload. (tror vi kører over roskilde universitets internet opkobling). Så hastigheden burde ikke være problemet?
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 00:08 #5
1) Din udbyder (kollegiet, i dette tilfælde) kan sagtens blokkere specielle typer trafik, f.eks. med en Packeteer eller tilsvarende - det kan du ikke gøre noget ved.

2) Den hastighed du opnår på hastighedstesten skal du ikke stole for meget på, den er vejledende, men ikke nødvendigvis præcis.

3) For at få fuldt udbytte af p2p trafik, bør du sikre at de forskellige peers kan kommunikere med din maskine direkte, det kan de eksempelvis ikke hvis du sidder bag NAT og der ingen forwards er.

4) Du får ikke noget ud af at bruge proxy-servere, pakkerne bliver i tilfælde af punkt 1, inspiceret inden de når ud i verden.