Avatar billede speedpete Nybegynder
17. april 2008 - 14:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

upload file direkte

Hvis man har en desktop-app., som skal kunne sende en fil til en server... hvordan gør man det? Kalder en side a la www.minside.dk/upload.aspx?filepath=c:/docs/file ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2008 - 14:34 #1
WebClient eller (Http)WebRequest klasserne
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. april 2008 - 14:57 #2
ok, jeg kigger lidt på dem, så.
Avatar billede speedpete Nybegynder
17. april 2008 - 15:05 #3
øh, jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål: Hvordan laver jeg en webapplikation, som kan modtage filer direkte, uden at man skal bede brugeren om at vælge filen via en fileupload-kontrol?

Altså: Desktopappliaktionen (som ikke er .NET), siger til webapplikationen: Her er en fil, jeg lige har lavet, værsgo at modtage den og pas godt på den. Hvordan bærer webapplikationen sig ad med det? Hvis det i det hele taget er muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2008 - 15:32 #4
På server side (web app) er det ens.

WebClient / (Http)WebRequest simulerer browser.
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 18:53 #5
Hvad er desktopapplikationen lavet i?
Det ville, umiddelbart, være nemmere at ftp den op, hvis den er lavet i et sprog, som det er til at finde en ftp-komponent til.
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 18:54 #6
Avatar billede speedpete Nybegynder
18. april 2008 - 09:30 #7
ok... desktop-app'en er lavet i Alaska, og jeg mener at den nuværende løsning er netop at ftp'e afsted; så det kan lade sig gøre. Problemet er vist egentlig, at vi gerne vil slippe for at sende ftp-login-information over nettet. Så egentlig er spørgsmålet vel ftp-relateret i virkeligheden: Hvis man har forskellige ftp-konti hos en webudbyder, kan man så have én ftpkonto som har fuld admin-adgang, og én konto som har begrænset adgang til en bestemt folder på serveren? Og hvordan virker det mht. kapacitet: Hvad hvis 20 brugere på én gang bruger den begrænsede ftp-konto? Er der generelle regler for det?

Men generelt til en anden gang: Er det tilladt for en web-app at bede browseren om at hente en fil fra klientens lokaldrev?
Avatar billede speedpete Nybegynder
12. august 2008 - 08:27 #8
lukker