Avatar billede h_s Forsker
15. april 2008 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse og Index

I et Worddokument har jeg en indholdsfortegnelse på side 1 og et index på sidste side.

Når jeg indsætter en ny side mellem side et og sidste side, er der en overskrift med typegrafi 1 i første linje.

Jeg ønsker en makro, der kan tilføje denne nye overskrift i indholdsfortegnelsen på side 1 og i indexet på sidste side.

Så vidt jeg kan se, så styres indexet af en linje som denne:
Test{.XE."Test".}
{.XE."Test".} vises når man får vist linjeskift mv.

hvem kan hjælpe?
Avatar billede liebmann Nybegynder
15. april 2008 - 22:34 #1
Hvis du klikker til venstre for din indholdsfortegnelse / indeks og trykker [F9], så bliver det opdateret.
Du kan nu vælge den lettte:
1)  Bare gøre dette
2)  Bruge den viden til at indspille makroen (Word finder selv ud af, hvad der skal stå i den)
Avatar billede h_s Forsker
16. april 2008 - 19:50 #2
Problemet er at man ikke kan opdater indholdsfortegnelsen og indekset mens man indspiller en makro!
Avatar billede liebmann Nybegynder
17. april 2008 - 23:03 #3
Du har ret  -  der skal en Visual Basic ekspert til at skrive en makro.
Jeg vil foreslå dig, at du flytter spørgsmålet til denne kategori
Avatar billede h_s Forsker
18. april 2008 - 17:13 #4
Lukket!
Avatar billede h_s Forsker
18. april 2008 - 17:14 #5
Igen Lukket