Avatar billede leander167 Nybegynder
15. april 2008 - 17:19 Der er 11 kommentarer

Link til Flashknap i DreamWeaver

Hej :P Er helt ny på sitet, så i må meget undskylde hvis jeg knolder lidt rundt :D

Men jeg er her på det sidste gået igang med at lave lidt hjemmeside, noget skal en 15årigs tid jo gå med; www.team-leander.dk (der skal ikke grines) Men mit lille problem er at få kodet et link til de der knapper (dem skal der heller ikke grines af:D :D) Ved ikke om jeg ligger dem rigtigt ind, jeg trækker dem bare over, når de er publiceret til .swf filer. Kan virkelige ikke finde et sted hvor der kan skrives et link så de kan navigere til næste side :P

Jeg håber meget på lidt hjælp :D Jeg er absolut ny inden for webdesign; bær over :D

Jens//
Avatar billede gurly Praktikant
15. april 2008 - 18:24 #1
det gør du når du laver swf´erne, i det flash redigerings program du bruger, der ligger du et link i selve swf´en
Avatar billede leander167 Nybegynder
15. april 2008 - 18:43 #2
Jeg takker for svaret :)
Har været lidt på jagt i mit Adobe Flash CS3 men der kan jeg altså heller intet finde ? :S er det mig der er blind eller ? :P
Avatar billede gurly Praktikant
15. april 2008 - 19:33 #3
nu har jeg kun prøvet at lave flash filer med programmet
macromedia flash 8 profesionel, så jeg kan ikke hjælpe dig.

Jeg tror jeg selv havde valgt at gemme knapperne som gif animationer
som kan indsættes som almindelige billeder på siden, og så lave link i koden der indsætter billederne, så er det meget hurtigere at ændre et link hvis det er nødvendigt, med swf filer skal du ændre selve swf´en for at ændre link.

Smid du svar selv, og accepter det så du får dine point tilbage,
og så sæt et nyt spørgsmål op i kategorien "flash"
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2008 - 17:15 #4
<ole>

Du skal vel bruge kommandoen getURL i Flash. Hvilken type dokument vælger du, når du åbner et nyt Flash-dokument - ActionScript 2 eller ActionScript 3? Der er en del forskelle mellem de to - herunder, hvordan man tildeler en event handler til et element  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede leander167 Nybegynder
18. april 2008 - 17:57 #5
Jeg vælger Actionscript 3 ? :D
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2008 - 18:00 #6
- og hvad er det, du ikke kan finde ud af i Flash? At lave en event handler på knappen - eller at navigere?
Avatar billede leander167 Nybegynder
18. april 2008 - 19:06 #7
Mit problem er at jeg har lavet en knap i flash, og så skal der jo kodes et link til den så når man trykker på den går den ind på en anden side, fx ind på mit billed galleri. Hvordan får jeg det link kodet på min smukke knap ? :P
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2008 - 21:54 #8
Hvis din knap hedder 'btn_navig', kan du i den pågældende keyframe skrive:

function fnCallBack(oEvent:MouseEvent):void {
    var request:URLRequest = new URLRequest("nyside.html");
    navigateToURL(request, "_self");
}
btn_navig.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fnCallBack);
Avatar billede gurly Praktikant
18. april 2008 - 23:40 #9
leander167 > ud fra det du skriver 18/04-2008 19:06:12
Så kunne jeg godt tro at du stadig tror at du kan lave en kode der får din flash til at fungere som link, det kan du ikke

Det er når du LAVER din flash, at du i flash editoren indsætter hvad ole beskriver
Avatar billede leander167 Nybegynder
19. april 2008 - 00:45 #10
Jeg er ved at være med på at det skal laves i flash... Havde håbet lidt på der bare var et sted man kunne skrive et link til knappen :P men jeg prøver lige olebole's imorgen :P Jeg siger tak ..
Avatar billede olebole Juniormester
21. april 2008 - 23:24 #11
Sorry - så har vi misforstået hinanden. Det er ikke noget, du kan gøre 'udefra'  =)