Avatar billede duno Nybegynder
13. april 2008 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan man åbne en "popup" uden at spørge om lov først

Jeg henviser en besøgende igennem 2 sider
side 1 den brugeren er på, side 2 hentes ved tryk på link, der hentes info om bruger, browser og andet, dette skal gerne vises i lille vindue som åbnes uden spørgsmål, derefter redirectes brugeren tilbage til den side de var på før.

pointen er at brugeren ikke ser skiftet, men får infoen i popup, som ønsket.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 00:16 #1
Som jeg forstår dette spørgsmål - så har det intet med asp at gøre om man kan åbne et popup-vindue uden varsel i brugerens browser.

Som udgangspunkt tvivler jeg på det kan lade sig gøre i browsere hvor der netop er popup-blockere...

Men det er i hvert fald ikke denne kategori her svaret ligger... Jeg tror du ville få mere ud af at sætte spørgsmålet i enten HTML eller JavaScript...

\Dan
Avatar billede cpufan Juniormester
14. april 2008 - 19:11 #2
en popup vil blive aktiveret, hvis den åbner fra et link, som man selv trykker på.

men jeg kender ikke al software, og noget kan måske blokere for den slags popup.
Avatar billede duno Nybegynder
10. maj 2008 - 21:48 #3
jeg tror at denne løsning vil virke, det er ihvertfald den jeg endte med at bruge..

<a href="java script:window.open('popupwindow.html', 'name', 'height=400,width=200'); void(0);">
      Ny side via Javascript window.open() i href attributten
    </a>

send svar så deler vi
Avatar billede duno Nybegynder
29. december 2008 - 22:20 #4
cpufan - kom så med svar
Avatar billede cpufan Juniormester
29. december 2008 - 23:04 #5
sv