Avatar billede zikker Nybegynder
12. april 2008 - 17:06 Der er 10 kommentarer

trådløs vil ikke oprette forbindelse

Hej!.
jeg har en stationær og en bærbar pc.
jeg havde nogle problemer med min stationær og blev nød til
at formatere den.
efter den nye windows xp pro var sat på og jeg ville installere mit trådløse netværk det gik strålende.
men da den så kom til "opretter forbindelse til netværket" går den bare i stå ?
- det somom min computer ikke bliver tildelt en ip addresse automatisk har tjekket flere indstillinger og det skulle stå perfekt siger min underbo som har lidt forstand på computere.
- men den står bare nede i hjørnet og prøver oprette forbindelse men vil ikke gå på og det samme på min bærbar har en wireless router og bruger wireless netgear usb stik til trådløs. den vil sagtens kører med kable fra routeren i pc'en men ikke usb stikket
har virkelig brug for noget hjælp :)

tak på forhånd,
mvh sebastian schjønberg :)!
Avatar billede peet-49 Novice
12. april 2008 - 17:12 #1
Reeset modem og router.
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 17:12 #2
dosprompt skriv ipconfig mellemrum all og se om du har gateway dhcp dns sdresser
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 17:13 #3
undskyld /all altså ipconfig /all
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 17:15 #4
kan du se trådløst netværk i netværksindstillinger i kontrolpanelet ?
Avatar billede zikker Nybegynder
12. april 2008 - 17:16 #5
jacla ja kan godt se det i netværksindstillinger
Avatar billede zikker Nybegynder
12. april 2008 - 17:18 #6
der står bare dhcp aktiveret ...... : ja
og automatisk konfiguration aktiveret : ja
- ip addressen er bare 0.0.0.0
samme med undernetmaske
og dhcp server 255.255.255.255
Avatar billede zikker Nybegynder
12. april 2008 - 17:20 #7
peet-49#
har prøvet uden held
Avatar billede zikker Nybegynder
12. april 2008 - 17:26 #8
forresten ved standartgateway står der ikke noget overfor bare rent mellemrum.
Avatar billede zikker Nybegynder
12. april 2008 - 17:47 #9
men jeg håber da du kan hjælpe :)
hvis der andet information du skal bruge for at hjælpe mig siger du bare til
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2008 - 20:06 #10
har prøvet at slå firewallen fra resette routeren ?