Avatar billede scifo Nybegynder
10. april 2008 - 04:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Online spil på jobbet

Hej eksperter.

Jeg arbejder et sted, hvor jeg om natten har massere af fritid, og derfor spiller lidt spil på nettet.
Jeg er så stødt på et problem jeg ikke lige kan greje.

Når jeg benytter mig af mutiplayer spillene på komogvind.dk, kan spillene ikke forbinde til serveren, det er kun bob hvor det kan lade sig gøre, og jeg får fejl meddelelsen:
Fejl ved forbindelse...10612
Forsøger ny forbindelse...
Hver 10 sek. ca. der hvor chatten skulle være.

Jeg ville gerne spille nogle af spillene derpå, og har nu forsøgt "fra min egen pc"
1. At installere alternativ browser (Firefox)
2. At benytte anden DNS (OpenDNS)
3. At deaktivere min firewall
4. At slå alle tilføjelses programmer fra i IE (Som ikke var nødvendige)

Men stadigvæk uden hæld.

Nogle gode forslag til hvordan jeg kan komme til at spille?

//Scifo
Avatar billede snowball Novice
10. april 2008 - 08:25 #1
Du vil ikke få det til at virke, for problemet ligger sandsynligvis i at dit firma har lukket for sådanne ting i deres firewall ud til internettet. Alt hvad du kan finde på at ændre på din PC vil derfor være nytteløst.

Og noget andet: Er firmaet indforstået med at du benytter firmaets PC til sådan noget i arbejdstiden? Jeg skal ikke gøre mig til moralsk vogter, men jeg kender blot til flere tilfælde hvor folk er blevet fyret for den slags fordi det er (eller kan være) en klar overtrædelse af firmaets IT politik.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 09:06 #2
prøv at køre den systemtest de har på http://www.komogvind.dk/help/support/support.php
du skal sikkert bare opgradere din java version
Avatar billede scifo Nybegynder
10. april 2008 - 23:35 #3
snowball-> Det er undre mig er at det kun er nogle af deres spil der ikke virker, bob virker jo uden problemer?

Jeg er forresten helt med på min virksomheds IT politik, desuden er min nærmeste leder ikke i tvivl om hvad jeg benytter pcen til.

jape44-> Den siger at alle ting er ok
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 08:16 #4
prøv at køre en netstat /a samtidig med at du forsøger at spille og se hvilke porte den spørger efter, den skulle stå ud for url: komogvind.dk
Avatar billede snowball Novice
11. april 2008 - 09:00 #5
scifo: De forskellige spil kan jo have forskellige måder, og ikke mindst porte, at kommunikere på. Hvis Bob spillet tilfældigvis kommunikerer på port som er åben i firmaets firewall, så vil det jo virke, mens de andre spil kan kommunikere på en "ikke standard" port som der så er lukket for i firewall'en.
Avatar billede scifo Nybegynder
12. april 2008 - 00:13 #6
jape44> De porte den bruger har jeg forsøgt at åbne på min egen maskine, og har i dag forsøgt mig med en privat pc, der giver samme resultat.

Jeg bliver nok desvære nød til at give snowball ret i at jeg ikke vil kunne spille disse spil på jobbet :(