Avatar billede cimeries Nybegynder
08. april 2008 - 18:29 Der er 10 kommentarer

Acer Aspire 9300 skærm stået af

Jeg har en kammerat der (stakkels ham) er indehaver af en Acer Aspire 9300. Han er nu kommet ud for det at skærmen er knækket/revnet. Helt fra starten har låget været skruet for stramt, og gået stramt de sidste 5-6 centimeter, men nu er skærmen altså knækket/revnet i begge hjørner. Når man lader den stå ca. 5-6cm åben lukker revnen sig.

Jeg ville bare høre om der er andre der selv har haft, eller har hørt om nogen der har hrørt om nogen der har hørt om nogen der har oplevet det samme med en Acer, og hvad Acer Support evt. har sagt til det - både indenfor og udenfor garantiperiode. Eventuelt, vil i vurdere det som en fabrikationsfejl?

Jeg håber på jeres hjælp, tak.
Avatar billede enriko Nybegynder
08. april 2008 - 23:16 #1
Undskyld jeg forstår det ikke , tror jeg.

Der er en revne på grund af for stramt skærm, men lader man det være åben 5-6 cm så lukker den revne sig? så  er skærmen helt?

Hvis en skærm revner eller går i stykker så går den i stykker , så er der ingen vej tilbage end at smide det ud eller send det til reperation.

Jeg bryder mig slet ikke om Acer pc, jeg har haft en bærbar af mærke Acer , hvilket var mit første bærbar , hvor jeg intet havde forstand på PC`er . Nu efter 5-6 år har jeg den stadig , men ubrugt , samler støv, er skærmen løs. Du kan ikke holde skærmen på den vinkel du gerne vil have , lige pludselig så falder den bagover:D Så flimrer skærmen også hvergang den falder bagover.

Er den inden for fabriksgaranti?
Avatar billede cimeries Nybegynder
09. april 2008 - 12:51 #2
Skærmens hængsler er revnet, og de nederste hjørner. Revnen er helt åben når den er lukket i, men samler sig når man åbner den 5-6cm, som om at skærmen hele tiden har været bukket, og den så står i en tilpas spænding når den er åben, den har altså været spændt for stramt.

Problemet er netop at den er uden for fabriksgaranti, men hvis det var et kendt problem Acer support havde, kunne det jo være at de ville bytte den uden at gøre alt for meget knubs.. :)
Avatar billede gunfar Nybegynder
10. februar 2009 - 19:42 #3
hej
har pt en acer inde til rep for problemet med hængsler dette har gjort at skærmen har sluppet i skruerne men acer vil ikke dække dette
problemet er ved acer at reklamationer skal til tyskland
og så bliver kommunikationen besværlig skal igennem for mange led inden man kan få forklaret sin mening

det der er sket efter min vurdering er at hængslet har sat / låst sig fast men acer gør det at de fremsender et tilbud på hel andre ting som de mener er defekt på pc og det er ikke hvad jeg har reklamteret over
pc virkede hel ok inden den blev indsendt

håber at høre fra andre med samme problem  hurtigst da jeg derved evt kan  dokumentere at det er en fabriksfejl

pc er fra 15-01-08...!!!!
Avatar billede gunfar Nybegynder
17. februar 2009 - 00:05 #4
hej kan nu svare herom
har haft min acer inde hos acer hvor de har afvist at repare hængsler hved ikke hel med hvad grund da forklaringen foreligger gennem Bilka samt at de oversætter det men kæmper videre mener ikke at en pc der er fra 15-01-2008 ikke kan holde i hængsler ( de har sat sig fast)
Avatar billede gunfar Nybegynder
20. marts 2009 - 17:45 #5
er der ingen der har anden erfaring herom

har min til rep igen hos acer
da jeg mener at de skal dække fejlen på hængsler

bærbar købt 15-01-2008
Avatar billede gunfar Nybegynder
23. marts 2009 - 22:29 #6
se mit spørgsmål herom oprettet i dag
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. marts 2009 - 21:55 #7
prøv evt at søge på denne hjememside omkring problemer vedr acer hængsler

http://www.mobildebat.dk/register.php?do=activate
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. marts 2009 - 22:07 #8
denne er måske bedre her kan du læse debat

http://mobildebat.dk/showthread.php?t=94685
Avatar billede 14151415 Nybegynder
22. november 2011 - 19:39 #9
Det samme (hængsler der knækker) er også sket for min Acer Aspire 9300 - og den er nu stendød.
Avatar billede gunfar Nybegynder
22. november 2011 - 19:56 #10
som du kan se er det for mig en gammel sag. men kan sige at  acer ikke ville dække for hængsler  de påstod at hængsler havde sat sig grundet at pc var bleven tabt og derved trykket hængslerne,, der til kan jeg kun sige  hængsler er af en så kraftig udgave at vis dette skulle være tilfældet så skulle resten af kabinettet nærmest være hel knust ved tab . ved ikke hvad man skal gøre ved sådanne sager da deres support er blank afvisende og samtidig er problemet at værkstedet er i tyskland så kan kun udlede heraf  DÅRLIG service

og fingrene væk fra ACER