Avatar billede bakkers Nybegynder
08. april 2008 - 14:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forsvundet fra google

Hej

Jeg har gennem mange måneder haft flere siden som blev fundet i google på rimelig gode placeringer, men så lige i går så var stort set alle væk, nu kan jeg ikke finde emner som før var på side 1 og jeg har kigget ned til side 11 uden held.

Kan det være at google lige pludselig mener at mine sider ikke er relevante, eller kan det være pga. at jeg har ændret noget på min side???
Avatar billede bakkers Nybegynder
08. april 2008 - 14:49 #1
Det skal lige siges at det jeg har ændret er at flytte rundt på links til forskellige ting hvor jeg så starter området med <p> og slutter med </p> og så glemte jeg slut </p> så området kom til at se ud sådan </p> <p> istedet for den anden vej rundt. Synes bare det er vildt hvis det har så stor betydning.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 20:06 #2
Google ændrer regelmæssigt sin søgealgoritme, der bestemmer og udregner, hvilken PageRank en side får - og dermed hvor godt placeret den bliver.
Hvis nogen nu er ved at regne ud, hvordan google indekserer siderne, ender det jo med at nogle ligegyldige og irrelevante sider bliver placeret højt, bare fordi de indeholder de få elementer, der giver dem topprioritet bl.a. Det søger Google at undgå ved konstant at ændre på formlen, så ingen på noget tidspunkt ved præcist, hvordan den laver sin søgning.
Derfor kan nogle sider, der tidligere var højt placeret, pludselig ligge længere nede.

Desuden kan det jo være at nogle andre hjemmesider nu er blevet så relevante, at google placerer dem over din.

Dette samt andre faktorer kan være årsagen. Og det kan sagtens ske pludseligt fra den ene dag til den anden, når Google pludselig en dag laver en total opdatering af sine databaser - dette sker ca. en gang om måneden.
Så der er ikke så meget at gøre - du kan kun prøve at søgeoptimere dine sider endnu mere.

Jeg forstår ikke rigtigt din forklaring med <p>-afsnittene. Hvis du skriver </p> ... <p> i stedet for det omvendte, burde det slet ikke virke.

  // Steeven