Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 14:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Én lille pixelfejl midt på skærmen

Hej eksperter..

har købt mig en 22" samsung 226cw skærm,, og der er selvfølgelig kommet en lille bitte pixelfejl i rød, midt på skærmen..

Jeg har læst at samsung bytter skærme selvom det bare er én pixel, men er det nødvendigt? Er det virkelig noget der bliver ved med at fange ens øje igen og igen, eller lægger man ikk  mærke til det mere til sidst?

Hvis jeg skal sende den ind, er det så enn nødvendighed at sende den derind hvor jeg købte den? Det er nemlig et par dage i postforsendelse.. Kan jeg ikke gå ind til en hvilken somhelst forhandler der handler med lige denne samsung skærm, og spørge om de kan hjælpw mig? jeg mener, når de sender skærmen ind, får de jo bare en ny - de har jo ingen omkostninger i det som så?

På forhånd mange tak,
Rasmus Henriksen
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. april 2008 - 14:54 #1
Jeg ved ikke om  samsung bytter skærme ved blot én fejl (har ikke tjekket), men det er meget usædvanligt. Men rart hvis de gør ;)
Du er nok nødt til at sende den til den butik hvor du købte den. Andre forhandlere vil næppe bytte den uden videre, det kræver jo en gyldig kvittering fra det sted.

Hvorvidt du vil lægge mærke til den eller ej i længden er forskellig fra person til person. Jeg ville blive meget irriteret. Jeg havde en fejl (ikke pixelfejl, men samme omfang) i siden af skærmen, og selv der var den meget generende. Hele tiden skal øjnene lige se "Er den der endnu?", og selvfølgelig er den det. Hvis du har muligheden for at bytte den, synes jeg du skal gøre det. Husk dog at du sagtens kan få en ny skærm med flere fejl.
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2008 - 15:11 #2
<ole>

Det er ikke ualmindeligt med en enkelt pixelfejl på fladskærme i økonomiklassen - og flere fabrikanter nævner det eksplicit. Du kan sagtens være sikker på at undgå pixelfejl, hvis du køber en professionel grafikskærm, men så er prisen også en helt anden.

Jeg har selv lige anskaffet en 24" NEC-skærm og fandt ved leveringen ud af, der er én hvid pixel på skærmen ... ud af 2.304.000 pixels. Jeg må indrømme, at jeg lever fint med den  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 15:42 #3
Jamen .. jeg kan satme ikke beslutte mig ..

og jeg forstår heller ikke om jeg overhovedet kan få den byttet..
http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/pdf/tft_pixelspec.pdf har jeg fundet på samsung.dk for tft skærme.. det er en 22" samsung 226CW jeg har .. jeg kan på hvid baggrund se en rød plet.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. april 2008 - 16:41 #4
Ved alle 22" står der jo mindst <= 1, altså mindre end eller 1 pixel accepteres.
Så du kan nok ikke få den byttet
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 16:53 #5
betyder fx <=1 ikk, at så snart der er 1 eller over kan det byttes?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. april 2008 - 16:59 #6
Det vil jeg ikke mene, da der nogle steder også står 0. Ville du så bytte din skærm ved 0 pixelfejl ? ;)
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 18:00 #7
Okay :) men hvad så med alt der der subcolor og skidt og møg?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. april 2008 - 18:05 #8
Der står kun om når subpixels på flere pixels er i stykker inden for en bestemt afstand. Og da du kun har 1, har det ingen betydning...
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 18:51 #9
Okay så alt i alt kan jeg ikke få den byttet?
Avatar billede justrace Novice
05. april 2008 - 20:08 #10
Samsungs garanti dækker ved 1 fejl. Samsung kører med nul-tolerance hvad pixelfejl angår.
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 20:13 #11
ja det troede jeg også justrace, indtil jeg læste deres support side nederst:
http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/guarantee.htm

hvor det i pdf dokumentet er angivet at ikke alle skærme indgår i nul-tolerence ordningen, men nogle specifikke modeller (nederst pdf dokument), og skemaet angiver hvor mange pixelfejl du på din model fx 22" må have etc..

Men jeg ringer til samsung mandag og finder ud af det - jeg skal nok konkludere her.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2008 - 20:22 #12
Undersøg også hvornår det trådte i kraft, for da jeg købte min fik jeg at vide at de altid kørte med nul fejl tolerance.
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 20:28 #13
okay :) jeg har ikke undersøgt det før jeg købte den, men da jeg opdagede pixelfejlen søgte jeg på "pixelfejl" på samsung.dk hvor jeg fandt:
http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20050201_0000097086.asp

men da jeg undersøgte support siden fandt jeg:
http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/pdf/tft_pixelspec.pdf
Avatar billede cortx Nybegynder
12. maj 2008 - 13:52 #14
Har ikke fået ringet til dem - jeg overlevet nok med en lille én..
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2008 - 22:07 #15
treatmenice har lige lært mig at fjerne min pixelfejl:
    http://www.eksperten.dk/spm/849707#rid7236865
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2008 - 22:09 #16
- en klud og et par lette tryk ... easy as that!  :D