Avatar billede fifafrazer Nybegynder
05. april 2008 - 13:51 Der er 4 kommentarer

Køb af farvelaser printer til mindre kontor.

Jeg er på udkig efter en farvelaser printer til et mindre kontor-miljø. Printeren skal være tilsluttet som netværksprinter, så den skal have RJ-45 indgang. Printeren skal ikke bruges til én bestemt printopgave, og da vi allerede har en S/H farvelaser kommer den ikke til at lave mere end ca. 5 kopier om dagen.
Hvad er den bedste printer til prisen?
Den s/h printer vi har er en Brother HL1850N, som fungerer rigtig godt.

Jeg har forestillet mig et prisniveau på omkring 3-4000. Jeg har selv søgt lidt på nettet og har fundet disse lexmark printere:

Lexmark C 532dn
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250586
- 3741 dkk

Lexmark C 530dn
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313548
- 2688 dkk

Hvad er forskellen på de to? Den ene er trods alt 1000 kr dyrere end den anden.
Nu er jeg selvfølgelig ikke fastlåst på disse to printere - anbefal gerne noget helt tredje.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2008 - 21:37 #1
HP Color Laser Jet 2600n. Kanon printer, og kan fås for under 2.000,-
Avatar billede justrace Novice
05. april 2008 - 21:40 #2
De to Lexmark er efter min mening skudt over målet med udskrift behovet.
Avatar billede rynke10 Novice
06. april 2008 - 13:32 #3
Og jeg er rigtig glad for min
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237925
Samsung CLP 300N til omkring 16-1700. Den var meget nem at installere og deres hjemmeside var rigtig overskuelig. Med 5 udskrifter om dagen behøver du jo ikke de vilde modeller.
Eller en Xerox, stadig til meget rimelig pris
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426042
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2008 - 13:39 #4
:-) Til printbehovet er det vist en blækprinter der skal kigges på.... - andet vil ikke kunne betale sig.

Men har man nu lagt sig fast på en laser, er de to lexmarkprintere glimrende og driftstabile, også hvis man kommer op på lidt mere print, eller en gang imellem skal skrive 500 farvesider ud her og nu.
Den primære forskel på de to modeller er, som jeg husker det, at 532´eren kan udviddes med flere papirbakker og andre "options". Den kan udbygges til 900 ark, i modsætning til 530´erens 350.
Hvis du lægger mærke til det, er de medfølgene tonerpatroner til 532´eren også større, end til 530´eren. Lexmark har tradition for at man kan have patroner med stort indhold (og følgende lavere totalomkostninger) i deres x32 og x34 modeller. Hvis I ikke har større printbehov end som så, tror jeg nu ikke der er nogen grund til at kigge på den ene i forhold til den anden. Men man kan argumentere at du får mere toner med for de kr. 1000,- ekstra.

HP 2600 er også en udemærket, og rimelig populær printer, men rimelig dyr i drift, hvis man pludselig skal printe meget.