Avatar billede cortx Nybegynder
04. april 2008 - 19:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige farver

Hej Eksperter :)

Har købt mig en 22" samsung wide 226CW skærm og farverne er som sådan gode nok - jeg installere neutral color pro og kalibrerede så godt muligt, men ... når jeg åbner et billede med "Windows photo galleri" i vistaa, er både den farve der plejer at være hvid, og en farve "over" billedet, pisgul? Baggrunden i det plejer at være hvid - men alle andre hvide farver virker. Fx her på exp eller windows mapper etc..

Hvad gør jeg?

Venlig hilsen
Rasmus Henriksen
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 19:54 #1
<ole>

"... er både den farve der plejer at være hvid ..." >> Plejer ... på hvad?

/mvh
</bole>
Avatar billede cortx Nybegynder
04. april 2008 - 21:44 #2
Jamen altså .. Du ved hvad det der photo galleri er for noget - i vista. Hvis man tager selve vinduet i full-size, men billedet kun fylder det halve, er der en hvid/grållig (ikke sikker) baggrund.. Men på mit, med den nye skærm, er det hele pisgult - også ligesom et lag pisgult over selve billedet.
Avatar billede cortx Nybegynder
04. april 2008 - 22:30 #3
Alle farver virker nu, men i Windows photo galleri (billede-fremviser) er der ligesom et gult layer over.
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2008 - 00:58 #4
Nej, det ved jeg ikke ... jeg bruger XP  :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. april 2008 - 02:38 #5
Efter en hurtig Google søgning lader det til at det er et relativt almindeligt problem med Windows Photo Gallery, at billeder får et gult skær. Uden overhovedet at have angivet ordet gul/yellow, har søgeresultaterne nemlig vist særligt mange resultater med gul-farveproblemer.

Problemet skulle relatere sig til en forkert farveprofil (Særligt første link er nok relevant). Se f.eks.:
- http://support.microsoft.com/kb/939395
- http://404techsupport.wordpress.com/2008/01/29/vistas-windows-photo-gallery-yellow-haze/
- http://www.vistax64.com/vista-general/29665-yellow-pictures-windows-photo-gallery.html
- http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/29362926/windows-photo-gallery-su.aspx
Avatar billede cortx Nybegynder
05. april 2008 - 14:13 #6
Tak :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. april 2008 - 14:29 #7
Ingen årsag :-)