Avatar billede borrisholt Novice
02. april 2008 - 15:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Toutch screen / Terminal

Jeg søger priser på en terminal til opstilling i et venteværelse .. Det være sig læge, tandlæge etc. altså professionelt udstyr.

Det skal være en terminal med toutch-screen og en opløsning på som MINIMUM 1024*768 og skal også være computer selv. Altså den skal kunne køre Windows.

Der må også gernu kunne købet foeskellige "ben" til den.

Håber nogen har erfaring med dette.

Skriv bar hvis I har flere spørgsmål, eller jeg ikke har formuletet mig klart nok.

Jens B
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 15:27 #1
hvad med denne her http://www.posonlinestore.com/posiflex-jiva-8015.html
hvad mener du med "ben"?
Avatar billede borrisholt Novice
02. april 2008 - 16:01 #2
Stativ/beslag .. det var det ord jeg ikke kunne komme i tanke om .. Jeg var ellers over ben, føddet poter ... etc...

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
02. april 2008 - 16:03 #3
Ser umiddel bart fin ud .. Skal helst være en dansk levrandør da det ellers tager forlangtid at få leveret ...

Lige et modspørgsmpl .. Den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=360303

Er det den rigtige type eller er det kun en skærm ?

Jens B
Avatar billede dsj1972 Juniormester
02. april 2008 - 17:14 #4
Det ser ud til kun at være en skærm, desuden så er den kun på 800x600 i opløsning.

Du skal lige være opmærksom på at det med leverings tid....kan være lige så slem med en dansk leverandør, desuden kan udvalget også være lidt indsnævret på det danske marked for ikke at tale om prisen.
Avatar billede rynke10 Novice
05. april 2008 - 06:17 #5
Det er nok de info standere som bl.a. findes på banegårde, busterminaler og lign. du tænker på. Jeg mener at de i Danmark bliver leveret af Molex, de har alle mulige modeller af stand alone terminaler og tilbehør.
molex.dk er vist ikke så informativ, men ring til en af dem.
Ellers er der
http://www.kurthansen.dk/dansk/koncernen/produkter/PD_WebStander.pdf
http://www.best-seat.dk/category.232.268.article.459
Avatar billede dsj1972 Juniormester
06. april 2008 - 10:03 #6
Ja, Molex, er bare en af de mange leverandøre af færdige terminal standere og lign.
Men som udgangs punkt er disse jo lavet efter helt andre principper.

Men i der findes i sandheden rigtig mange produkter idag med sådan noget, priserne er dog stadig meget høje kontra hvad man får.

Jeg har i forbindelse med mit arbejde engang for nogle år siden været i besiddelse af en acer touch skærm 14" vist nok, men denne skal man så selv lave en eller anden ramme til bagefter.

Det er måske lidt nemmere at finde noget konkret, vist du gør dig nogle tanker om:

1: hvordan skal det bruges?
2: hvor skal det bruges henne (anvendelighed)
3: design / beskyttelse
4: hvad må det hele koste

Du bør også gøre dig den overvejelse om det skal have nogle muligheder for opgrade eller udskiftning uden at det hele fjernes. F.eks kan det i mange tilfælde godt betale sig af mange gode grunde at dele det op så det består af en touch skærm, en mini PC og et kabinet til skærm.

Mvh dsj
Avatar billede borrisholt Novice
06. april 2008 - 11:59 #7
Hej

Jammen jeg har gjort mig en række tanker om dette og hint :

1 Den skal kunne betjenes af almindelige mennesker

2 Den skal bruges i venteværelser ... Jeg har selv lavet sofwaren til den

3 Design .. Tja noget alla den her : http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=360303 (jeg har tidligere fået at vide det kun er en skærm), eller måske en hel stanner ... Den skal kunne være i et venteværelse ...

4 Det er mindre vigtigt dog er de 20.000 fra molex for meget, jeg kan ikke helt huske hvad vi giver for vore nuværende leverandør ...

Jens B
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
06. april 2008 - 12:27 #8
Hejsa, prøv lige at kigge her engang: http://www.blue-line.dk/ det ser ud til at de kan lave lige det som du står og mangler :-)
Avatar billede dsj1972 Juniormester
08. april 2008 - 13:19 #9
Ja ved ikke hvad priserne for de blue-line produkter er, men de ser da fine ud, men man skal så også lige ligge prisen for eks. en stander op.

Problemet er nok at hvis man skal gå efter et stander produkt så skal man nok regne med at prisen ligger på mindst 15 000 og så opefter alt efter kvalitet og design.

mvh dsj
Avatar billede borrisholt Novice
30. april 2008 - 12:22 #10
Vores hardware afdeling fandt selv en skærm. Er der nogen der vil have points .. I har trodsalt allesammen brugt tid på det her :D

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
01. august 2008 - 11:01 #11
lukket ...