Avatar billede vandk Nybegynder
02. april 2008 - 13:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kontakt til min fjern videoserver/router

Jeg har en video server i min forretning og vil etablere en
forbindelse til mit kontor på følgende måde:
i forretning en video server sluttet til en router sluttet til
en tdc dsl-linie. I mit kontor en server-program sluttet til en
pc sluttet til en router sluttet til en dsl-linie.
Mit problem er at server-programmet ikke kan finde video-serveren. Spørgsmålet er derfor hvordan skal ma forstår opsætning
af ip-adresse og dns-adresse fra a(kontor) til b(forretning).
Der er sværme af ip-adresser, dan-adreese, gateway-adresse samt portnummere.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 13:21 #1
prøv http://nis2.nis.dk/myip.aspx fra video serveren og brug denne ip adresse til at konnekte fra kontoret. Hvad mener du med at der er sværme af ip adresser?
Avatar billede vandk Nybegynder
02. april 2008 - 13:46 #2
Tak for svar, mener du at jeg skal indsætte min KONTOR dsl-ip-adresse i
forettningens video server? Hvad med FORRETNINGENS ip-adresse hvad med
forretningens router ip-adresse. Sværme af ip-adresse og dns-adresse
betyder at alle komponenter har deres egne ip-adresse og dns-adresse og
gate-adresse og nogle har en port.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 14:08 #3
ummm... serverens (udvendige) ip er ikke den samme som den fra ipconfig.exe det er en ip adresse du bliver tildelt af din udbyder enten som fast ip eller dynamisk der skal du bruge ovenstående link til at finde denne ip adresse og bruge den i opsætningen af af klienten på kontoret. Hvis du har flere computere på din router skal du sikkert NAT´e den så forspørelser på en given port bliver routet til den rigtige pc.

He he. det er skide svært at forklare :-)

Så brug linket til Foretningens IP og brug denne til kontorets klient. hvis klienten f.eks er filemanager skal du mape et netværks drev med denne ip adresse.

håber det giver mening, men du spørger bare videre jeg er her indtil kl 16
Avatar billede vandk Nybegynder
02. april 2008 - 14:35 #4
Hej jape44, nu falder jeg af, NAT og MAPE siger mig ikke spor!
Forretningen har som sagt tre ip-adresse at gøre godt med A,B,C,
dsl-linie, routeren, og video-serveren samt DNS-ADRESSER og GATEWAY-ADRESSER.
Kontoret har ligeledes nogle ip-adresser D,E,F, dsl-linie pc, og routeren
kan du forklare hvad jeg skal sætte ind i video-serveren og forr.-router
samt hvad jeg skal spørge på i mit kontor.(helst ikke noget med KLIENT
eller FILEMANAGER for det er her jeg står også af).
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 14:44 #5
ok! den video server hvad heder den? produktnavn. og hvordan vil du tilgå den fra kontoret? hvilket program
Avatar billede vandk Nybegynder
02. april 2008 - 15:29 #6
Den video-server heder DMR-9CH-776 med ip-adresse 192.168.123.101 med port 80.
Routeren til video-serveren heder derimod Robotic ip-adresse 192.168.123.254.
Fra kontoret har jeg et program der følger med video-server og spørger på
ip-192.169.123.101  og dns-192.168.123.254 og port 80.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 15:43 #7
ok så skulle det være lige ud af landevejen, det rigtigt ud. Har du prøvet med den opsætning?
Avatar billede vandk Nybegynder
02. april 2008 - 15:58 #8
Ja naturligvis ellers behøver jeg jo ikke at spørge eksperten om råd.
Kan du forklare mig virkemåde hvordan den finder en router med en bestemt
ip-adresse etc. 192.168.123.254 da det er en fælles ip for samtlige routere der
er solgt fra samme fabrikat/model.
Avatar billede aros Nybegynder
02. april 2008 - 21:36 #9
Ikke at jeg har den store forstand på dette, så tag dette med et gran salt :)

Som jeg ser det, forsøger du at få fat på dine interne ip-adresser, din dsl-linie i forretningen må jo have tildelt en ip-adresse fra tdc, det må være den du skal have kodet ind på en eller anden måde (hvordan ved jeg ikke)

Tag det som du vil, det var bare en pludselig indskydelse jeg fik. Hvis det er det rene volapyk, så beklager jeg spam ;)
Avatar billede vandk Nybegynder
03. april 2008 - 12:27 #10
Tak, ingen svar er volapyk måske kan man stykke det hele sammen til noget brugeligt,
når man spørger på udbyderens ip-adresse, er der bagefter en router og derefter video-serveren
og det er den jeg skal have fat i.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2008 - 12:48 #11
hvis jeg laver en whois med 192.168.123.xxx får jeg en geografisk adresse i Californien - sikkert det sted hvor producenten bor.

Når du klikker på det link jeg gav dig, hvilken ip adresse får du så ?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2008 - 12:52 #12
min computer har feks 192.168.0.60 og det er en ip adresse jeg er blevet tildelt af vores router så de er ikke interesante i denne sammenhæng
Avatar billede vandk Nybegynder
03. april 2008 - 14:42 #13
Hej jape44 og aros, af en eller andet grund er jeg faldet over løsningen, det virker
nu. Det er pointfordeling til jer to jeg skal finde ud af.
Ihertfald mange tak for råd og opbakning det har virkelig hjulpet at spille
ping pong med jer.
Avatar billede vandk Nybegynder
03. april 2008 - 14:56 #14
Hvordan uddeler man point til jer???
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2008 - 15:14 #15
vi markere med et svar i stedet for en kommentar, hvordan du fordeler dem ved jeg ikke
så hvad var løsningen ?
Avatar billede vandk Nybegynder
03. april 2008 - 15:43 #16
Løsningen var man kalder udbyderend ip-adresse samt sætter man port nummeret i routeren på
video-server ip-adresse alt andet finder den selv udaf ELLER jeg har ENGANG kodet det rigtig ind.
Jeg vil gerne dele sol og vind ligelig mellem jer.
Avatar billede aros Nybegynder
03. april 2008 - 17:35 #17
Overlever fint uden point, det vigtigste var at du fik det til at virke