Avatar billede muli Nybegynder
02. april 2008 - 09:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Foto må ikke kunne downloades

Hej Eksperter

Jeg er ved at ligge mine billeder ud på min hjemmeside og ønsker ikke de blir stjålet og downloadet.

Findes der en kode eller script jeg kan lægge på billederne, så man ikke kan højre klikke på dem og downloade dem.

M.v.h.
Muli
Avatar billede nva Praktikant
02. april 2008 - 09:47 #1
Du kan se lidt forskellige forslag her http://www.eksperten.dk/spm/802565
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 09:48 #2
Du kan ikke beskytte mod det 100%, men med denne kode her, kan du beskytte mod højreklik, men en bruger kan stadig tage billederne via kilde koden.

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright.htm (Prøv og højre klik på denne side)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. april 2008 - 09:49 #3
Det beskytter ikke noget som helst med den slags trick.

Browseren henter jo billederne for at kunne vise dem. Derfor vil de ligge i browserens temporære filer.
Avatar billede muli Nybegynder
02. april 2008 - 09:51 #4
Tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2008 - 18:40 #5
<ole>

Undskyld, men du udstiller dig selv som himmelråbende jubelamatør, hvis du vælger af bruge en af de nævnte løsninger. Det er lettere at komme udenom alle kendte løsninger på problemet, end det er at klø sig i håret. Enhver, der har den mindste smule begreb om webkode, ved, at den slags ikke virker  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2008 - 18:45 #6
steffansteffan >> Gå ind på den side, du linker til. Skriv så dette i adresselinjen og tryk 'Return':
    java script:document.oncontextmenu=function(){return true};void(0)

Så kan du igen højreklikke - og dette er endda den mest komlicerede metode at omgå scriptet på  ;o)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 18:51 #7
Olebole. Jep vi er helt enige om at løsningen ikke holder til bestemte målgrupper. Men nu er det jo ikke alle i DK der ved at man kan kører et javascript i din adressesti eller vælge viewsource og fine billdesti, eller installeret et stykke software der ripper siden for billeder. Hvis målgruppen er ældre mennesker der interesser sig for dyr. Er jeg ret sikker på 90% af hans billeder ikke bliver taget. hvis du kan fælde mig.
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2008 - 02:09 #8
Nej, det kan jeg ikke - og jeg tvivler såmænd også på, du selv tror, brugerens nervøsitet retter sig mod pæne ældre mennesker med interesse for dyr.
Jeg er ikke 'ret sikker' - men helt overbevist om, at 90% af hans billeder ikke bliver taget ... og det helt uden script. Inkluderer han scriptet, er jeg til gengæld ligeså overbevist om, det ikke hæver sikkerheden til 95%!  =)

- og brugeren behøver som sagt ikke engang aktivt at foretage sig noget. Når han har set billedet, er det allerede automatisk gemt på hans HD
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2008 - 02:12 #9
- og læg iøvrigt mærke til, at du aldrig finder den slags scripts på professionelle sites, som ellers ofte indeholder kopiværdigt materiale. De findes som oftest på sites, hvor ingen alligevel gider stjæle noget  ;o)
Avatar billede nva Praktikant
14. april 2008 - 12:48 #10
Her er en tråd med forskellige forslag http://www.eksperten.dk/spm/802565
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. april 2008 - 10:49 #11
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2008 - 15:57 #12
- og glem endelig ikke at klikke på linket, jeg lagde i den aller sidste kommentar i den tråd  ;o)