Avatar billede jesper_n Novice
24. marts 2008 - 09:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Speciel søgning i Word

Hejsa

Kan man i Word søge efter forekomster af ord på den måde, at jeg f.eks. gerne vil finde alle de steder, hvor der står kr. uden punktum eller 4 cifre uden tusindadskiller (1000 i stedet for 1.000)?

Er der en let måde at finde sådanne fejl i et Word-dokument,

Det er Word 2003 SP2.

Tusind tak for hjælpen!

- jesper
Avatar billede vejmand Juniormester
24. marts 2008 - 10:06 #1
Det kan muligvis gøre lettere, men jeg bruger denne måde:

Rediger -> Erstat -> Søg efter kr. -> Erstat med kr -> Erstat alle
Nu står alle "forkert"
Rediger -> Erstat -> Søg efter kr> -> Erstat med kr. -> Erstat alle

(kr> betyder at det er enden af ordet, så f.eks. kram ikke ændres til kr.am)
Grunden til at alle først skal laves "forkert" er, ellers erstatter den kr. med kr.. og det dur jo ikke.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. marts 2008 - 10:27 #2
Hvis du vil søge efter 4 cifre uden tusindadskiller kan du søge efter ^#^#^#^#
Avatar billede jesper_n Novice
24. marts 2008 - 11:01 #3
Jubiii. Tusind tak! Herligt med et forum, hvor der er nem og hurtig adgang til eksperter. Du burde have mere end 60 point.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. marts 2008 - 11:20 #4
Velbekomme, og tak for point. Det er mere end rigeligt med 60 point.  :-)