Avatar billede jesper_n Novice
24. marts 2008 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

At gøre punktopstillinger ens i Word 2003

Hej it-eksperter

Jeg sidder med et større Word-dokument, hvor der har været flere forfattere. Nu vil jeg gerne formattere alle punktopstillinger på den samme måde.

Hvordan gør jeg det lettest?

På forhånd tak!

- jesper
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. marts 2008 - 09:49 #1
I Formater - Vis formatering - på pilen i højre side kan du finde tekst med samme formatering. Spørger om du vil markere tekst med samme formatering. Så vælger du den rigtige formatering. Håber du kan forstå fremgangsmåden.
Avatar billede jesper_n Novice
24. marts 2008 - 10:00 #2
Ja, det tror jeg. Men hvordan får jeg tekst, der p.t. ikke har samme formatering til at have samme formatering på en hurtig og nem måde?
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. marts 2008 - 10:11 #3
Jeg tror kun du kan benytte formatpenselen til det ved at dobbeltklikke på den. og så kører igennem dokumentet og klikke hvor du vil have formateringen. og vælge en ny formatering og forfra igen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. marts 2008 - 10:15 #4
jokerper har ret. Du er ude i den manuelle formatering igennem dit dokument.

Hvis det er noget, du skal gøre igen - altså skabe et dokument, hvor der er flere forfattere på med hver deres kapitel/fil - kan det godt betale sig at lave en ordentlig skabelon (evt. inkl. en instruks til forfatterne), så du ikke skal formatere dig ihjel bagefter.
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. marts 2008 - 10:52 #5
Hvis det er lukketid? - smider jeg lige et svar.
Avatar billede jesper_n Novice
24. marts 2008 - 10:56 #6
Tusind tak!