Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. marts 2008 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tegnsæt i 3d karrusel.

Er ved at prøve mig lidt frem med en 3d karrusel.....

Filen er at finde her:

http://mopsviggo.dk/karusel/karruselViggo.swf

Og det fungerer sådan set som det skal, men den viser ikke æ,ø og å korrekt?

Jeg har hentet billeder og tekst til undersiderne ind fra en extern xml fil...

Koden ser sådan ud for ét af billederne:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

<icons>
<icon image="1.png" tooltip="Forside" content="Velkommen til mopsviggo.dk - stadig med lille påhæng, mopsen Vera. Nu i nyt design, endnu engang. Jeg lærer hele tiden nyt, så jeg afprøver det nye her på siden, idet det er en god legeplads for mine idéer. Kør musen hen over ikonerne, og vælg et menupunkt i karrusellen :) Ellers så glæder vi os til foråret her i Hellerup, det bliver dejligt at kunne komme ud i haven og rode, sammen med Viggo og Vera...
Kig rundt på de forskellige sider, og mail endelig til os ved spørgsmål om siden eller mops generelt. Venlig hilsen Lone og Mopperne!"/>

Har det noget med den første kode at gøre?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. marts 2008 - 11:38 #1
hov manglede selvfølgeligt </icons> til slut i koden he he....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. marts 2008 - 11:39 #2
Men derfor skriver den ikke æ,ø eller å...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. marts 2008 - 11:48 #3
Nååå fandt ud af det selv, for der må ikke være blanke felter i koden i xml dokumentet...

Fandt ud af det ved at lede her på forummet...

Så glem jeg spurgte..
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. marts 2008 - 12:09 #4
Har til gengæld et andet problem, for hvis jeg vil redigere i xml filen, under content="" så opdaterer filen ikke flash filen..

Har nu prøvet at rette 4-5 gange i xml filen, og har også prøvet at gemme swf filen som noget nyt og uploaded begge filer i mappen karusel... men jeg får ingen af rettelserne med....

Hvordan kan det nu være?
Avatar billede olebole Juniormester
07. april 2008 - 23:33 #5
<ole>

"for der må ikke være blanke felter i koden i xml dokumentet..." >> Det forstår jeg ikke. Til gengæld bruger Flash utf-8 - og så er der jo ikke noget at sige til, danske specialtegn i ANSI (iso-8859-1) ikke virker  :)

Normalt vil man heller ikke lægge så lang en streng som en attribut. Det er ikke helt i overensstemmelse med idéen bag XML. Jeg ville nok gøre noget à la:

<icons>
<item>
<icon image="1.png" tooltip="Forside" />
<content>Velkommen til mopsviggo.dk - stadig med lille påhæng, mopsen Vera. Nu i nyt design, endnu engang. Jeg lærer hele tiden nyt, så jeg afprøver det nye her på siden, idet det er en god legeplads for mine idéer. Kør musen hen over ikonerne, og vælg et menupunkt i karrusellen :) Ellers så glæder vi os til foråret her i Hellerup, det bliver dejligt at kunne komme ud i haven og rode, sammen med Viggo og Vera...
Kig rundt på de forskellige sider, og mail endelig til os ved spørgsmål om siden eller mops generelt. Venlig hilsen Lone og Mopperne!"
</content>
</item>
</icons>

/mvh
</bole>