Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2008 - 11:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Adgang nægtet til visse filer som skal slettes - hvad gør jeg

Jeg er i færd med at slette min Adobe Acrobat Reader, da den konstant "fejler" - eller får systemet til at "hænge".
Problemet er blot, at visse af filerne ikke kan slettes (Adgang nægtet) selvom jeg har startet i fejlsikret tilstand og uanset om jeg her forsøger at slette igennem en commando-promt - eller via stifinder, wincomander eller lign.

Hvad hulen gør jeg?
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2008 - 11:25 #1
De er sikkert i brug, start i fejlsikret tilstand, så kan du.
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2008 - 11:27 #2
Ellers skal du gøre det i reistreringsdatabasen, gå i KØR, skriv regedit og tryk ok, søg på Adope Reader og slet indtil, den ikke findes mere.
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2008 - 11:27 #3
Jeg skrev jo netop at jeg HAVDE startet i fejlsikret tilstand
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2008 - 11:28 #4
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

Ellers kan dr delete slette enhver fil. Evt med en genstart. Du skal der ned på siden hvor der står Nu bestemmer du hvad der skal slettes.
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2008 - 11:28 #5
OK - det prøver jeg
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2008 - 11:31 #6
Nu bestemmer du, hvilke filer der skal slettes

Du har oplevet det så tit. Der er en fil du vil have slettet, men din pc stritter imod, og vil ikke give dig lov. Du forsøger alle mulige tricks for at overliste din computer, men nej, den er sejlivet.
Fra spywarefri Tips og triks:

Nu har vi løsningen, og den hedder Dr. Delete. Det drejer sig om et meget lille program som er nemt at bruge. Åbn Dr. Delete, tast filen i i delete-boksen eller find den ved at browse derhen. Klik på delete-knappen, og væk er den. Dr. Delete har gjort sit job. Dr. Delete vil først forsøge at slette filen uden genstart, men er filen i brug, så skal der en genstart af pc'en til før filen er borte. Du skal så lukke computeren og genstarte. Hent programmet her. Læg det på dit skrivebord. Tjek zip-filen med din virusscanner. (Det skal du gøre ved alt du downloader). Åbn zip-filen og læg programmet hvor du ønsker det. Dr. Delete er den perfekte "doktor" til fjernelse af genstridige filer.
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2008 - 11:32 #7
Vender tilbage når jeg har forsøgt at være i registrerings databasen
Avatar billede mads2008 Nybegynder
14. marts 2008 - 11:40 #8
Hvis det er fysiske filer du vil slette skal du bruger dr doctor eller lign.

Henvisninger i registreringsdatabasen sletter ikke filer!! Hvis man sletter tråde og nøgler vil filern ikke være synlige, men stadig optage plads på harddisken.

Bare lige for god ordens skyld.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2008 - 12:06 #9
Jeg ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men alligevel:

Foxit Reader er et rigtig rigtig godt alternativ til Adobe Reader.
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2008 - 12:11 #10
Foxit Reader er  også meget nemmere at have med at gøre og efter min mening lige så godt
Avatar billede off-line Nybegynder
14. marts 2008 - 12:17 #11
vejmand - jeg vil mene, at det er lusket  - i annoncen - at kalde Foxit Reader
for gratis. Complete any (1) one offer on this page
Sign-up for any offer below and enjoy your free products and services.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2008 - 12:30 #12
Foxit Reader er gratis, jeg har brugt den længe og har aldrig betalt en øre.
Og er i øvrigt enig med Kommentar: samsonjens 14/03-2008 12:11:05  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. marts 2008 - 12:48 #13
vejmand - Ja du har helt ret. Jeg lavede en bommert, og gik ind det forkerte sted.
"To get the Pro Pack for free, click here: og så det store ikon med: Get it for free:(
Avatar billede mads2008 Nybegynder
14. marts 2008 - 12:52 #14
I er godt klar over at det her handler om at sthen ikke kan slette filer fra computeren??
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2008 - 12:59 #15
>> samsonjens

dr. delete did it.

Tak

Læg lige et svar - ik'
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2008 - 13:03 #16
.o)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2008 - 13:03 #17
det var ikke et svar. Det kommer her
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2008 - 13:38 #18
- og tak
Avatar billede ecwj Nybegynder
04. marts 2013 - 13:03 #19
Højre click på mappen egenskaber,Fanen "Sikkerhed" tryk på Avanceret, derefter på "ejer" igen på rediger og skift til den bruger der skal eje mappen,eller gør som jeg har gjort tryk på windows mappe og gør som beskrevet så ejer du alt.